اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوشهر:

انقلاب در حال گذر از دروران تجربه اندوزی است/ تمام شهرهای استان بوشهر دارای دانشگاه هستند

انقلاب در حال گذر از دروران تجربه اندوزی است/ تمام شهرهای استان بوشهر دارای دانشگاه هستند
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: رشد دانشگاه ها و مراکز علمی استان بوشهر از صفر به جایی رسیده که شهری را در استان بوشهر نمی یابید که به آموزش عالی دسترسی نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ دهه فجر چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی مغتنم است که به بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در بعد علمی پرداخته شود. در این راستا با سید محمد هاشمی فرد عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوشهر و استاد سایر دانشگاه های بوشهر به گفتگو پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

سیدمحمد هاشمی فرد در گفتگو با خبرنگار سپاس با اشاره به نقش امام و امت در تحقق انقلاب اسلامی گفت: سخن صریح پروردگار است که "هیچ قومی تغییر نمی کنند مگر آن که در وجود خود تغییر ایجاد کنند" و این پایه شکل گیری انقلاب اسلامی است. امام خمینی (ره) پایه های انقلاب را بر مبنای قرآن و آموزه های اسلام طراحی کرده بودند و به دلیل جاذبه معنوی ایشان وسازگاری با فطرت، این پیام ها در دل مردم جای گرفت.
استاد دانشگاه های بوشهر اظهار داشت: در زمان شکل گیری انقلاب، مردم در صحنه بودند و بعد از آن نیز بی هیچ چشم داشتی، با ایثار تمام، برای حفظ انقلاب با جان و دل کوشیدند و در مقابل هم دستی شوم زیاده خواهان جهان، علیه تمام قدرت های شرق و غرب دنیا ایستادند.
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ایستادن روی پای خودمان و مقاومت در برابر بیگانه، با سختی همراه است. سختی لازمه کار است و این سختی ها نتیجه سنگ اندازی هایی است که از ناحیه ی دشمن مأیوس و بعضی از عوامل داخلی آنان در راه انقلاب و انقلابی ها ایجاد می شود. این سختی ها قدرت ملت را بیشتر کرد و بر مقاومت انقلاب افزود.
وی با تشریح دستاورد های انقلاب اسلامی و با اشاره به چهل سالگی انقلاب، عنوان کرد: انقلاب در حال گذر از دوران تجربه اندوزی است و دارد به سن کمال می رسد. با توجه به سنگ اندازی ها، کارشکنی ها، ترورهای کور ناجوانمردانه، تحمیل جنگ شبه جهانی 8 ساله وغیره که انقلاب را متاثر کرده، سرعت حرکت رو به جلو کاروان انقلاب باورنکردنی است. سرعت پیشرفتمان (حتی در صنعت) در این چهل سال انقلاب، در مقایسه با کشورهای پیشرفته غرب و شرق آماری شگفت انگیز است. به عنوان مثال قبل از انقلاب برای احداث نیروگاه هسته ای بوشهر حتی کارگر عادی را هم از خارج آورده بودند. اما در حال حاضر متخصصان فنی و مهندسی ما به ساخت ساز در سایر کشورها مشغولند.

, .,
, .,
, .,
, .,

هاشمی فرد تصریح کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال کشور در مقابل وابستگی بوده است. پیش از انقلاب، ایران برای ساده ترین مسائل از کشورهای بزرگ استعلام می کرد و مجوز می گرفت ولی امروز نه تنها دیگران ار ما استعلام می کنند، بلکه بدون نظر و حضور ما مقدرات منطقه و بلکه جهان، نمی گردد. اکنون ما در بسیاری از زمینه ها تعیین کننده ایم.
این استاد دانشگاه بیان کرد: قبل از انقلاب، کشور وضعیت علمی مطلوبی نداشت. از نظر کمی و کیفی در آموزش عالی و پژو هش و فناوی دچار نقصان بودیم. آن روز صنعت ایران همه وابسته بود و وضعیت بهداشت و درمان اسفبار بود. آمار مرگ و میر به دلیل نبود پیشگیری و ضعف درمان، غیر قابل تحمل بود. اما امروز ما در عملیات پیچیده ای مانند پیوند کبد، تولید سلول های بنیادی و سایر حوزه های پزشکی در جهان جایگاه خیره کننده ای داریم.
وی افزود: پیش از انقلاب ما در استان بوشهر دانشگاهی نداشتیم اما الآن دانشگاه های غیر دولتی و دولتی، خلیج فارس و علوم پزشکی، فرهنگیان و سایر مراکز علمی پدیده های مبارکی اند که به رشد علمی، فکری و مهارتی استان، سرعت مطلوب می بخشند. روزی برای درمان، از پزشکان هندی و پاکستانی بهره می گرفتیم اما امروز پزشکان ما در مراکز درمانی کشور پذیرای بیماران خارجی هستند.

, .,
, .,
, .,

سیدمحمد هاشمی فرد گفت: رشد دانشگاه ها و مراکز علمی استان بوشهر از صفر به این جا رسیده چنان که اگر صادقانه قضاوت کنیم باید بگوییم در برابر صفر آن روز امروز صد هستیم. شما شهری را در استان بوشهر نمی یابید که به آموزش عالی دسترسی نداشته باشد. بی تردید تولیدات علمی دانشگاهی ما در گذشته صفر بوده است. اما اکنون چهره های علمی استان بوشهر در سطح جهانی شناخته شده اند.

,

عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: در دانشگاه های استان بوشهر با افتخار دوره دکتری برگزار می شود.استادان دانشگاه های بوشهر علاوه بر این که دارای مقالات معتبر در سطح جهانند، به عنوان مراجع علمی شناخته می شوند و مقالاتشان برای پژوهشگران جهان منبع و مرجع قابل استناد است. درعلوم مختلف از جمله طب، فنی و مهندسی و علوم پایه، استادان دانشگاههای بوشهر که فرزندان بی ادعای خلیج فارس و افتخارات بوشهرند و در زمره ی دانشمندان برجسته جهان معاصرند، به تدریس مشغولند.
وی گفت: دست دشمنان را در این چهل سال ازمنابع کشور دور داشته و مایوسشان کرده ایم. این افزون طلبان چون ناامیدند و مقابله با نظام ما از عهده فرد فردشان بر نمی آید، متحد شده اند تا شاید به خیال باطلشان با اتحاد شوم استکباری عبری-عربی به اهداف پلیدشان برسند. اینهاغافلند که پیش از این نیز با همین دسیسه ها شکست خورده اند. در دوران دفاع مقدس هم با وجود اتحادی به مراتب قدرتمندتر نتوانستند کاری کنند.

, .,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه