اخبار داغ

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم ها اثر خاصی بر مبادلات با کشور عراق نداشته است

تحریم ها اثر خاصی بر مبادلات با کشور عراق نداشته است
رییس کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: به‌رغم اینکه با تحریم آمریکا مواجه شدیم آن قسمتی که تحریم نتوانسته اثر خاصی بگذارد قسمت مبادلات ما با کشور عراق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، "حشمت الله فلاحت پیشه"، رییس کمسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در پایانه مرزی مهران گفت: میزان اثر منفی که تحریم‌ها به مبادلات ما گذاشته با دنیا فقط از ناحیه مبادلاتی که با کشور عراق داشتیم تا حد زیادی جبران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار , ایلام بیدار ,

وی اظهار کرد: باید کمک کنیم هم در حوزه مرز زمینی تبادل زائر و هم تبادل کالا کارهای اساسی صورت گیرد .

,

رییس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در سمت عراق زیر ساخت‌ها هنوز فراهم نیست حتما کمکهای فنی اعتباری که میشود و خطوط اعتباری که شکل می گیرد این خطوط و کمک ها خیلی سریع و به صورت زودبازده بهره وریش به داخل کشور باز میگردد به شرطی که مسئولین در این رابطه کار اساسی صورت دهند.

,

فلاحت پیشه تاکید کرد: خط مواصلاتی که از مهران به سمت بدره و به سمت عراق باید شکل گیرد ، خط اعتباری لازم وجود دارد کاری که دارد صورت می‌گیرد هم از طریق همکاری‌های فنی مهندسی و هم از طریق مالی کمک برای اینکه مشکلات این مرز برطرف شود.

,

وی افزود: در عمل ۵ برابر ظرفیتی که مهران دارد در شرایط خاص مثل اربعین میزبانی می کند به هر حال مسئولین دو طرف بیایند این ظرفیت را به گونه‌ای افزایش بدهند که ما به راحتی بتوانیم زائرین اربعین عزیز را از این مرز منتقل کنیم و این ارتباطات شکل گیرد.

,

این مقام مسئول یادآور شد: در دیداری که با تولیت حضرت ابوالفضل علیه السلام هم داشتیم همین نظر هم مقامات محترم عراق داشتند از نظر زیرساختی کارهای اساسی در این مرز صورت گیرد.

,

رییس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: یک قسمت کار هم در موضوع مرز هست که موضوع مرزبانی بودجه اولی که دولت داد این بودجه با اعتراض کمیسیون امنیت ملی مواجه شد چون در بازدیدهایی که شروع کردیم و اتفاقا اولین بازدید از مرز ایلام داشتیم یک پنجم الزامات مرزی را در بودجه دیده بودند که در ردیف بودجه خوشبختانه یک مقدار تقویت شد و معتقدیم تا رسیدن به آن اهداف اصلی راه زیادی پیش رو داریم که از طریق مرکز پژوهش ها دنبال یک ردیف ثابتی هستیم که برای بودجه بتوانیم این ردیف ثابت را در حوزه مرز ببینیم و به خصوص مشکلات از نظر آب و برق و راههای مواصلاتی باید حل شود.

,

وی به افزایش مرز برای تردد در استان برای کمک به مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: موضوی که پیگیر آن هستیم شکل گیری یک سری مرز های کمکی به مرز مهران هست در خود استان ایلام که در وزارت کشور و با وزارت امور خارجه و البته با سفیر محترم عراق و مقامات عراقی مسایلی پیش می بریم برای اینکه توافقاتی در این رابطه صورت گیرد .

,

فلاحت پیشه گفت: شورای هماهنگی بین ایران و عراق در حال شکل گیری است که این شورای هماهنگی کار خوبشان را در اربعین دیدیم در کل سال تلاش ما برای گشایش و افزایش ظرفیت پذیرش مرز است .

,

رییس کمسیون امنیت ملی به پایانه مرزی مهران نیز اشاره کرد و گفت: پایانه مهران خیلی مهم است تحت هر شرایطی ما می‌بینیم که بار اصلی جمعیت در مهران شکل می‌گیرد که پایانه ظرفیت میزبانی این حد را ندارد به گونه ای که در یک شبانه روز ۲۴۰ هزار نفر در هیچ جای دنیا عملاً سابقه ندارد و فقط با عزم مسئولین این شهرستان و مردم این شهرستان است که این کار صورت می‌گیرد.

,

 وی با تاکید بر ایجاد زیرساختهای لازم در پایانه مرزی مهران گفت: زیرساخت های لازم برای این مرز صورت گیرد بنابر پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی از محل درآمدهایی که در این رابطه شکل می‌گیرد بخشی از این درآمدها صرف گسترش پایانه ها بشود و امیدواریم بتوانیم در بودجه به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه