اخبار داغ

دارنده مدال طلای کشتی آسیا در گفتگو با دانا:

خروج از رنکینگ جهانی به جام تختی ضربه زد/ زمان برگزاری جام مناسب نبود/ باید برای المپیک وزنم را تغییر دهم

خروج از رنکینگ جهانی به جام تختی ضربه زد/ زمان برگزاری جام مناسب نبود/ باید برای المپیک وزنم را تغییر دهم
هادی علیزاده پورنیا دارنده مدال طلای آسیا گفت: امسال سطح مسابقات جام تختی معمولی بود و اکثر کشورهایی که شرکت کرده بودند با تیم های متوسط خود آمده بودند.
[

هادی علیزاده پورنیا دارنده مدال طلای آسیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ارتباط با سی و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه اظهار داشت: امسال سطح مسابقات جام تختی معمولی بود و اکثر کشورهایی که شرکت کرده بودند با تیم های متوسط خود آمده بودند. کوبا بهتر از همه بود و سه تا از کشتی گیرهای خوب خودشان را آورده بودند، آذربایجان هم عملکرد نسبتا خوبی داشت و نمی توان گفت با بازیکنان ضعیف خود آمده بود و ضعیف ترین تیم فلسطین بود که در واقع با کمترین شرکت کننده آمده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیزاده پورنیا در ادامه در خصوص کیفیت کشتی گیران خارجی حاضر در جام تختی خاطر نشان کرد: به نظرم یکی از بهترین کشتی گیران مسابقات امسال جام تختی، کشتی گیر وزن نود و شش کیلوگرم کوبایی بود، بر خلاف فلسطینی ها که تنها با یک کشتی گیر آمده بودند، کوبایی ها با کشتی گیران خوب خود به این مسابقات آمده بودند. تنها نه کشور در این مسابقات شرکت کردند که دلیل کم بودن کشورهای شرکت کننده در جام تحتی امسال دو مسئله بود.

,

دارنده مدال طلای آسیا پیرامون عواملی که به جام تختی ضربه زد تصریح کرد: اول اینکه متاسفانه امسال جام تختی از رنکینگ جهانی کشتی خارج شد و همین امر به آن ضربه زد زیرا کشتی گیران انگیزه ای برای حضور در این جام نداشتند. دومین دلیلی که منجر به استقبال کم کشورهای شرکت کننده از جام تختی شد، همزمانی این جام با مسابقات دیگر مانند تورنمنت ترکیه بود که باعث شد کشورها در آن مسابقات شرکت کنند و کشورهایی هم که به جام تختی آمدند کشتی گیران قدرتمند خود را نیاوردند.

,

وی در مورد تورنمنت های پیش رو افزود: بیست روز دیگر جام جایزه بزرگ مجارستان است و اردیبهشت ماه مسابقات آسیایی است که باید ببینیم در انتخابی کدام کشتی گیران برای تیم ملی انتخاب می شوند. سال آینده مسابقات المپیک است و باید وزنم را تغییر دهم چون در المپیک وزن هشتاد و دو کیلوگرم نداریم. چون وزنم افزایش پیدا کرده بود در جام تختی در این وزن کشتی گرفتم چون پیش از آن در وزن های پایین تر کشتی می گرفتم.

,

علیزاده پورنیا درباره وزنی که در آن در جام تختی کشتی گرفت گفت: مثلا چند سال پیش در مسابقات دانشجویی فنلاند در وزن هفتاد و چهار کیلوگرم کشتی گرفتم. در بین کشتی گیران خودمان همه عملکرد خوبی داشتند و در وزن من هم جمال اسماعیلی و عباس مهدی زاده خوب بودند که رتبه های اول و دوم وزن هشتاد و دو کیلوگرم را به خود اختصاص دادند و من سوم شدم.

,

دارنده مدال طلای آسیا در خصوص دستاوردهای تورنمنت تختی عنوان کرد: در مجموع نه کشور در جام تختی امسال شرکت کردند که از نظر تعداد شرکت کننده بد نبود اما اگر کشورهای بیشتری شرکت می کردند رقابت ها بهتر می‌شد.

,

وی در پایان در ارتباط با مشکلات جام تختی بیان کرد: البته در مجموع تورنمت تختی مفید بود اما زمان برگزاری آن خوب نبود و به دلیل همزمانی با چند تورنمنت جهانی دیگر، ضربه خورد.

,

آرمان صالحی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه