اخبار داغ

مبارز انقلابی شاهرود:

دانش آموزان در پیروزی رساندن انقلاب اسلامی سهم بزرگی داشتند

دانش آموزان در پیروزی رساندن انقلاب اسلامی سهم بزرگی داشتند
یکی از مبارزین انقلابی در شاهرود گفت: در دوران مبارزاتی انقلابیون با رژیم شاه، دانش آموزان نیز با شرکت در راهپیمایی ها و فعالیت های انقلابی و مبارزاتی، در پیروزی رساندن انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل قاسم پور یکی از مبارزین انقلابی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بنده دانش آموز مقطع راهنمایی بودم . درآن زمان یعنی سال 56، حال و هوای انقلاب در شهرستان ها هم وجود داشت و شاهرود نیز متاثر از این فضا بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی تصریح کرد: فضای انقلابی و شور و اشتیاق مبارزاتی که وجود داشت گاهی به مدرسه نیز کشیده می شد. گاهی هم به خاطر برگزاری راهپیمایی ها، دانش آموزان به مدرسه نمی آمدند و در برخی مواقع هم مدرسه تعطیل می شد.

,

این مبارز انقلابی با بیان اینکه دانش آموزان در شرکت کردن و شور دادن به راهپیمایی ها و در پیروزی انقلاب اسلامی، سهم بزرگی داشتند، افزود: ما دانش آموزان به اندازه درک خودمان از انقلاب، همراه دوستان در راهپیمایی ها شرکت می کردیم  وخانواده ما نیز در این حضور ما نقش داشتند و بعضا ما را تشویق هم می کردند.

,

قاسم پور با تاکید بر اینکه خط دهی به دانش آموزان برای حضور در راهپیمایی و شعار دادن، در حد درک و فهم دانش آموزان بود، اضافه کرد: روی دیوار مدرسه شعارهایی که نوشته می شد، نشان از آن داشت که در مدارس هم افرادی هستند که به انقلاب علاقمندند و این جریان را هدایت می کنند.

,

وی اذعان کرد: برخی از معلمان طرفدار شاه بودند و نیرویی برای کنترل دانش آموزان  به شمار می آمدند ولی برخی از معلمان نیز انقلابی بودند و دانش آموزان را خط دهی و به مبارزه علیه رژیم شاه تشویق می کردند.

,

این شهروند شاهرودی بیان کرد: آن زمان فضای عمومی کشور فضای امنیتی بود و نیروهای رژیم شاه هر فعالیتی که باعث هوشیاری مردم و برملا شدن ظلم ظالمین می شد را سرکوب می کردند، این فضا فقط در جامعه بیرونی نبود بلکه در مدارس هم وجود داشت.

,

قاسم پور ادامه داد: با وجود این فضای امنیتی و خفقان در مدرسه، کوچکترین موضوعی که علیه حکومت پهلوی در مدرسه پیش می آمد، مثلا شعاری نوشته می شد یا اعلامیه ای پخش می شد، نیروهای امنیتی رژیم حضور می یافتند و به بررسی ماجرا می پرداختند.

,

وی با بیان اینکه دانش آموزان بدون ترس از نیروهای رژیم شاه، به فعالیت های مبارزاتی اقدام داشتند و شاید تاثیر حرکات مبارزاتی انقلابیون، این ترس در دانش آموزان از بین رفته بود، افزود: در سال 56 و اوایل سال 57، تحت تاثیر اعلامیه های امام خمینی، نترسی و اعتماد به نفس در مردم ایجاد شده بود.

,

این مبارز انقلابی تصریح کرد:  امام با پیام ها و نوشتارش به مردم و انقلابیون شجاعت داد و ترسیدن در مردم از بین رفت و مردم فهمیدند باید در مقابل حکومت ظالم بایستند و با صلابت مبارزه می کردند.

,

قاسم پور گفت: دانش آموزان آرمان های انقلاب را درک کرده بودند و با درک و شعور وسط میدان آمدند ومی فهمیدند این مسیری که حضرت امام ترسیم کرده بودند، کمک می کند که انقلاب را به سمت جلو برود.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

وی همچنین به شرایط سخت زندگی مردم در آن دوران اشاره و اضافه کرد: فضای عمومی کشور فضای سختی بود، با این حال که ما کشوری با منابع غنی ای بودیم ولی زندگی های مردم بسیار فقیرانه بود و در سختی زندگی می کردند. اینها را به خوبی حس می کردیم.

,

این شهروند شاهرودی افزود: در آن زمان نه کسی با ما جنگ می کرد و نه تحریم بودیم. با آن شرایط و با آن همه منابع و امکانات غنی که کشورمان داشت، نفت ما صادر می شد ولی پول نفت برای مردم هزینه نمی شد و معلوم نبود کجا می رفت.

,

قاسم پور با بیان اینکه در آن زمان امکانات رفاهی بسیار ضعیف و یا اصلا نبود و مردم به سختی امرار معاش و در فقر زندگی می کردند، گفت: امروز اگر سختی هم داریم اما اصلا قابل مقایسه با آن سختی های گذشته نیست و با همه سختی ها در کشوری آباد و آرام و در رفاه داریم زندگی می کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه