اخبار داغ

گفتگوی با شیر زن انقلابی؛

منزل ما سرپناهی برای انقلابیون بود/قبل از انقلاب فرزندانم حفظ حجاب را به تحصیل ترجیح دادند

منزل ما سرپناهی برای انقلابیون بود/قبل از انقلاب فرزندانم حفظ حجاب را به تحصیل ترجیح دادند
شیر زن انقلابی هرمزگانی با بیان اینکه منزل ما سرپناهی برای انقلابیون بود، عنوان کرد: مبارزین انقلابی که از روستاهای اطراف آمده بودند و یا اینکه خانه هایشان شناسایی شده بود به خانه ما پناه می آوردند و من و خانواده ام با آغوشی گرم از آنها استقبال و پذیرایی می کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سکینه دایا، بانوی مبارز انقلابی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب تبعیض طبقاتی بین مردم بیداد می کرد در حالی که روستا و حتی برخی از شهرها فاقد آب و برق بودند؛ شاه و درباریان در امکانات کامل به سر می بردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بانوی مبارز انقلابی تصریح کرد: بافعالیت های بصیرت افزای رهبر کبیر انقلاب و هوشیاری مردم  همزمان با سراسر ایران مردم هرمزگان بر علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی به پا خواستند و بنده هم مانند قطره ای در این دریایی خروشان همراه با همسر خویش در تظاهرات شرکت می کردم.

,

اعلامیه ها را در گودالی در حیاط منزلمان پنهان می کردم

, اعلامیه ها را در گودالی در حیاط منزلمان پنهان می کردم,

دایا با بیان اینکه مسجد صاحب الزمان(عج) درخت سبز محل تجمع انقلابیون منطقه کمربندی بندرعباس بود، گفت: اعلامیه، نوار کاست و رساله امام توسط شهید غلام رضا عوض‌پور و غلامعباس داج از استان یزد وارد هرمزگان می شد و من در گودالی در حیاط منزلمان آنها پنهان می کردم و زمانی که فرصت مناسب بود مبارزین انقلابی آنها را در سطح محله و شهر پخش می کردند.

,

وی با بیان اینکه منزل ما سرپناهی برای انقلابیون بود، عنوان کرد: مبارزین انقلابی که از روستاهای اطراف آمده بودند و یا اینکه خانه هایشان شناسایی شده بود به خانه ما پناه می آوردند و من و خانواده ام با آغوشی گرم از آنها استقبال و پذیرایی می کردیم.

,

این بانوی مبارز انقلابی بیان کرد: قبل از انقلاب مسجد صاحب الزمان(عج) درخت سبز بندرعباس توسط انقلابیون با خشت و گول ساخته شده بود و علاوه بر برپایی نماز در آن مراسمات مذهبی نیز دایر بود و من زمانی که لامپ ها برای خواندن روضه خاموش می شد از تاریکی شب استفاده می کردم و اعلامیه را وسط جمعیت پرتاب می کردم.

,

فرزندانم حفظ حجاب را به تحصیل ترجیح دادند

, فرزندانم حفظ حجاب را به تحصیل ترجیح دادند,

دایا با اشاره به اینکه حکومت شاه بر مبنای ترویج فساد و تبعیض طبقاتی بنا شده بود، گفت: قبل از پیروزی انقلاب فرزندانم برای تحصیل به مدرسه حافظ می رفتند و عوامل ساواک آنها را مجبور به کشف حجاب و برداشتن روسری می کردند در این حال فرزندانم دیگر به مدرسه نرفتند و حفظ حجاب را به تحصیل ترجیح دادند.

,

وی اظهار کرد: هنگامی که تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی به اوج خود رسید شاه پا به فرار گذاشت و زمزمه بازگشت امام (ره) در هر کوی و برزنی پیچید و بی صبرانه منتظر بازگشت رهبر کبیر انقلاب به وطن بودیم.

,

این شیر زن انقلابی با بیان اینکه قبل از انقلاب فقر امکانات در هرمزگان بیداد می کرد، گفت: در محله ما تنها یک رادیو وجود داشت و همه اهالی محله دور هم جمع شده بودیم و منتظر خبر رسیدن امام (ره) به کشور بودیم که تاخیر نیم ساعته هواپیمای امام راحل ما بسیار نگران کرد.

,

دایا عنوان کرد: هنگامی که خبر بازگشت امام (ره) از رادیو طنین انداز شد از روی شوق اشک خوشحالی می ریختم و حاضر بودم تمام فرزندانم فدای امام(ره) و راهش شوند.

,

وی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن این انقلاب خون های بسیاری ریخته شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با متحمل شدن سختی ها و ریختن خون بسیاری از شهدا به ثمر رسیده و الان ما وظیفه داریم گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم تا انقلاب به دست نا اهلان نیفتد؛ زیرا تبعیت از ولایت فقیه ادامه دهنده راه پیر جماران است.

,

این مبارز انقلابی با اشاره به اینکه در روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ رادیو حامل خبر غمگین ارتحال امام(ره) بود، عنوان کرد: با شنیدن در گذشت امام(ره) بسیار غم انگیز شدم و به همراه اهالی محله مراسم سه روز، چهلم، چهارماه و‌..‌… برای رهبر کبیر انقلاب در مسجد خشت و گلی صاحب الزمان(عج) درخت سبز برگزار کردیم.

,

دایا خاطر نشان کرد: باید قدر نظام و انقلاب خود را بدانیم چرا که جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل ترین و آزاد ترین کشور های دنیا به شمار می رود.

,

گفتنی است حاج سکینه دایا به همراه همسرش حاج علی صادقی  در جنگ دفاع مقدس نیز حضور فعال داشتند و این بانوی بزرگوار در پشت جبهه با امداد رسانی و پشتیبانی یاور رزمندگان بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه