اخبار داغ

در طی 40 سال؛

ماشین آلات کشاورزی در اسدآباد ۲۸۴ برابر رشد داشته است

ماشین آلات کشاورزی در اسدآباد ۲۸۴ برابر رشد داشته است
امروز ۲ هزار و ۲۷۴ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در اسدآباد وجود دارد که در واقع رشد ۲۸۴ برابری را نشان می‌دهد و تمام کارهای کشاورزی با این امکانات انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان و در مجاورت استان کرمانشاه و کردستان قرار دارد. دارای دو شهر اسدآباد و آجین است که جمعیت ۱۱۰هزار نفری را در خود جای داده است. این شهرستان به لحاظ وجود آثار مختلف و وجود شخصیت های ملی، مدهبی و سیاسی دارای اهمیت خاصی سات.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

شهرستان اسدآباد در زمان قبل از انقلاب  با وجود گردنه مهم اسدباد هرز مورد توجه حکومت پهلوی نبوده و و مردم این  منطقه مانند نقاط دیگر ایران از نظر امکانات رفاهی، و آسایشی، دسترسی راه، حوزه درمان و بهداشت و ....در فقر کامل بودند.

,

بعد از پیروزی انقلاب و راه افتادن جهاد سازندگی این شهر به مرور زمان با کمک مسؤولان و خود مردم شروع به رشد کرده و اکنون به عنوان یک قطب صنعتی و کشاورزی در همدان و منطقه غرب کشور شناخته می‌شود و کسانی که پیاده‌روی کربلا را در این چند سال اخیر تجربه کرده باشند با گردنه اسدآباد و پذیرایی مردم این منطقه از زائران آشنایی و اشراف کامل دارند.

,

در این گزارش به برخی از دستاوردهای بعد از انقلاب اشاره شده است.

,

در  حوزه کشاورزی یکی از محصولات مهم در شهرستان اسدآباد چغندرقند است که از دیرباز در سطح اراضی این شهرستان کشت می‌شده است.

,

در قبل از انقلاب کشت، داشت و برداشت این محصول به صورت دستی انجام می‌شد به طوری که حتی سرزنی این محصول با دست انجام می‌شد و در این کار بانوان نقش مهمی داشتند و زیر آفتاب و گرما می‌نشستند و با جدا کردن برگ از خود چغندر اقدام می‌کردند.

,

, ,

اما امروز با مکانیزه شدن عمل کشت، داشت و برداشت این محصول، کار چغندرکاران سبک و براحتی انجام می شود و حتی سرزنی محصول نیز با دستگاه خاص انجام می‌شود.
شهرستان اسداباد بیش از ۴۸هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که قبل از انقلاب برای کشت، داشت و برداشت محصولی از حیوانات و بستن وسایل آهنی به آنها استفاده می‌شد و تنها ۸۴ دستگاه ماشین الات کشاورزی مهیا بود.

,
,

, ,

 

,

ما بعداز انقلاب و با پیشرفت‌های علمی روز به روز با دانش بشری این تعداد به 2 هزار و ۲۷۴ دستگاه رسید در واقع امروز ۲۸۴ برابر ماشین آلات افزایش داشته است و تمام کارهای کشاورزی با این امکانات انجام می‌شود.

,

, ,

یکی از بناهای مذهبی مهم برای شهر اسدآباد، امامزاده احمد(ع) سیدان اسدآباد است که قدمت آن به حدود 450 سال می‌رسد و در قبل از انقلاب هیچ توجهی به آن نمی‌شد.

,

و در دهه 50 معماری و بنای آن به صورت گلی بوده اما با کمک اوقاف و درآمدهای آن از نذورات مردمی بعد از انقلاب تغییرات اساسی روی آن صورت گرفت و  مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در سال 89 الی 90 ضریح، باران‌گیر و سیستم گرمایشی برای آن  نصب می‌شود.
این امامزاده در بخش مرکزی شهرستان اسدآباد در پارک سیدجمال الدین اسدآبادی یا همان پارک سیدان واقع شده که مردم در ایام مختلف در این مکان مقدس حضور می‌یابند.

,
,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه