اخبار داغ

گزارش دانا از شروع خوب آبی ها در نیم فصل دوم؛

گلزنی مهاجم سفارشی بعد از 1160 دقیقه/ دهمین کلین‌ شیت رحمتی، شروع خوب خریدهای استقلال

گلزنی مهاجم سفارشی بعد از 1160 دقیقه/ دهمین کلین‌ شیت رحمتی، شروع خوب خریدهای استقلال
تیم فوتبال استقلال درحالی توانست میزبانش پیکان را با نتیجه‌ای پر گل مغلوب کند که مطابق معمول اکثر بازیهای این فصلش، دروازه این تیم بسته ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم فوتبال استقلال درحالی توانست میزبانش پیکان را با نتیجه‌ای پر گل مغلوب کند که مطابق معمول اکثر بازیهای این فصلش، دروازه این تیم بسته ماند. در سوی دیگر وینفرد شفر از بازیکنان جدیدی که در نیم فصل دوم به خدمت گرفته بود، در این دیدار استفاده کرد. در این مطلب نگاهی آماری به وضعیت برخی بازیکنان این تیم در شروع نیم فصل دوم می پردازیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دومین گل لیگ برتری تبریزی

, دومین گل لیگ برتری تبریزی,

شاگردان شفر در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر موفق شدند میزبان شان پیکان را با ۴ گل شکست دهند که مرتضی تبریزی در دقیقه ۱۶ زننده اولین گل تیمش بود. گلی که مرتضی تبریزی به ثمر رساند سومین گلش با پیراهن استقلال و دومین گل او در لیگ برتر برای این تیم بود. مهاجم آبی پوشان این گل را بعد از ۱۱۶۰ دقیقه ناکامی در رقابت های لیگ برتر به ثمر رساند. تبریزی پس از انتقال از ذوب آهن به استقلال خیلی زود به گل رسید اما فاصله بین گل اول و دوم او در لیگ برتر برای آبی پوشان خیلی طولانی شد. تبریزی با فاصله‌ای ۱۱۶۰ دقیقه سرانجام توانست دومین گلش با پیراهن استقلال در لیگ برتر را به ثمر برساند تا طلسم ناکامی‌هایش در خط حمله این تیم شکسته شود. مهاجم همدانی آبی پوشان در دقیقه ۲۸ دیدار مقابل تراکتورسازی در هفته سوم گلزنی کرد و بعد از آن در دقیقه ۱۶ هفته شانزدهم مقابل پیکان به گل رسید.

,

نیمکت‌نشینی حیدری از31شهریور تاکنون

, نیمکت‌نشینی حیدری از31شهریور تاکنون,

آخرین باری که خسرو حیدری در این فصل برای استقلال به میدان رفت، هفته هفتم و دیدار با نساجی بود که حیدری در ترکیب ثابت آبی پوشان به میدان رفت و تا دقیقه ۶۱ در میدان حضور داشت. این آخرین حضور این مدافع ۳۵ ساله در ترکیب تیمش بود. حیدری آخرین بار ۳۱ شهریور و در دیدار هفته هفتم تیمش مقابل نساجی به میدان رفت و پس از آن در ۱۰ بازی مقابل نفت مسجد سلیمان (معوقه از هفته ششم)، پرسپولیس، سایپا، سپاهان، ماشین سازی، پدیده، استقلال خوزستان، صنعت نفت، سپیدرود و پیکان بازی تیمش را از روی نیمکت و یا سکو دنبال کرده است. ملی پوش باتجربه آبی پوشان در این فصل تنها در ۴ بازی در هفته‌های اول، سوم، پنجم و هفتم برای تیمش به میدان رفته که در ۳ بار از این ۴ بار در ترکیب ثابت قرار داشته است و یک بار به عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب شده است. حیدری تنها یک بار تمام ۹۰ دقیقه را برای تیمش بازی کرد که آن هم به هفته نخست رقابت ها باز می گردد. جمع تمام دقایق حضور حیدری در میدان ۲۴۲ دقیقه در ۱۴۴۰ (۱۶ بازی) دقیقه ای است که آبی پوشان در لیگ به میدان رفته‌اند و این نشان می‌دهد حیدری تنها ۱۴درصد در بازی های تیمش حضور داشته است.

,

کلین‌شیت‌های رحمتی دو رقمی شد

, کلین‌شیت‌های رحمتی دو رقمی شد,

مهدی رحمتی در این دیدار هم کلین شیت کرد تا تعداد کلین شیت های او در این فصل دو رقمی شود. کاپیتان استقلال موفق شد دهمین کلین شیت این فصل خودش و یازدهمین کلین شیت تیمش را در هفته شانزدهم ثبت کند تا از حیث بسته نگه داشتن دروازه، از سایر سنگربانان لیگ هجدهم پیش باشد. رحمتی در این فصل ۱۳ بار برای استقلال به میدان رفته که تنها ۴ بار در ۳ دیدار مقابل ذوب آهن، پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان دروازه اش باز شده است. از ۴ گلی که رحمتی خورده یک گل از روی نقطه پنالتی و یک گل هم گل به خودی مدافعان تیمش بوده است. رحمتی با ثبت ۱۰ کلین شیت در ۱۳ بازی و خوردن ۴ گل در این بازی‌ها میانگین یک گل به ازای هر 292.5 دقیقه بازی را به نام خود ثبت کرده است. آخرین باری که دروازه رحمتی در لیگ برتر باز شد، دقیقه ۸۸ دیداری معوقه از هفته ششم بود که ۱۴ مهر در مسجد سلیمان برگزار شد تا از آخرین گل دریافتی او در لیگ بیشتر از ۴ ماه گذشته باشد. آبی پوشان بعد از آن ۹ بار در لیگ به میدان رفتند که ۳ بار حسینی و ۶ بار رحمتی درون دروازه این تیم قرار گرفتند. رحمتی با ۶ کلین شیت پیاپی بعلاوه ۲ دقیقه، شمار دقایق حفظ دروازه اش در لیگ را به عدد ۵۴۲ دقیقه رسانده است. در حال حاضر حسین حسینی با ۸۴۵ دقیقه گل نخوردن صاحب رکورد طولانی ترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه در فوتبال ایران است و رحمتی این شانس را دارد تا با ۳ کلین شیت دیگر، این رکورد را بشکند. نکته جالب در مورد آمادگی رحمتی و بازگشت به روزهای اوج بعد از روزهای تلخ نیمکت نشینی و حتی زمزمه جدایی فصل پیش، سن اوست که اکنون ۳۶ ساله است.

,

شروع خوب خریدهای استقلال

, شروع خوب خریدهای استقلال,

ایسما و منشا خریدهای جدید آبی پوشان برای خط حمله این تیم بودند که در دقایق پایانی بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفتند تا نخستین آزمون خود را برای آبی پوشان در یک دیدار خارج از خانه پشت سر بگذارند. این دو بازیکن با یک گل و یک پاس گل، توانستند بازی قابل قبولی از خود ارائه دهند. امید نورافکن دیگر بازیکن جدید استقلال بود که در این بازی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت و تا اواسط نیمه دوم نیز برای آبی پوشان بازی کرد.

,

آرمان صالحی
 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه