اخبار داغ

گذر از محرومیت های کهگیلویه و بویراحمد با معجزه انقلاب اسلامی به روایت تصویر

گذر از محرومیت های کهگیلویه و بویراحمد با معجزه انقلاب اسلامی به روایت تصویر
کهگیلویه و بویراحمد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن نداشت اما اکنون با مقایسه تصاویر گذشته و امروز به حقیقتی پی می بریم که تنها با معجزه ای به نام انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، امروز جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را ایران را برگزار می کنیم انقلابی که باعث شد این کشور به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد دچار یک دگرگونی شود دگرگونی که باعث شد مردم لر این خطه از ایران آرامش و آسایش در زندگی را تجربه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

قبل از انقلاب اسلامی مردم این استان طعم آرامش و آسایش را هیچگاه نچشیده بودند همیشه زیر بار ظلم و ستم خان و کدخداها بودند مردم عادی باید رعیت گونه و فقیر زندگی می کردند.

,

 

,

هیچگاه نمی توان کهگیلویه و بویراحمد را با قبل از انقلاب مقایسه کرد چرا که قابل بیان کردن با کلام نیست هیچگاه دیدن مانند شنیدن نیست بنابراین در زیر تعدادی عکس درج شده است که سال 57 در استان را نشان داده است.

,
, ,

میدان مرکزی شهر یاسوج در سال 57 میدان امام حسین(ع) بود میدانی که تنها با نصب چند پرچم نشان داده شده بود اما امروز می بینیم که میدان امام حسین یاسوج به یکی از زیباترین میدان های شهر یاسوج تبدیل شده است، در سال 57 دیدن یک متر آسفالت یک معجزه بود و امروز شاهد هستیم که 6 هزار کیلومتر راه آسفالت در استان داریم.

,
, ,

پارک ساحلی یاسوج زمینی بود که  در آن کشاورزی انجام می شد و امروز می بینیم که برای رفاه حال مردم این زمین به یکی از زیباترین پارک های شهر یاسوج تبدیل شده است، در سال 57 سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در استان یک متر هم نبود اما امروز می بینیم که در شهر یاسوج چند هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

,

پارک ساحلی یاسوج در ایام تابستان پر از مسافران و گردشگرانی است که در کمال آرامش و آسایش در کنار خانواده ساعاتی را استراحت می کنند.

,

تجیهزات و امکاناتی زیادی در این پارک وجود  دارد که قابل مقایسه با سال 57 نیست، عکس ها نیز خود حاکی از آن است که انقلاب اسلامی ایران برای استان کهگیلویه و بویراحمد سنگ تمام گذاشته است و هنوز هم در راستای رفع محرومیت ها تلاش می کند.

,
, ,

در سال 57 شهر یاسوج تنها در چند ساختمان کوچک خلاصه می شد اما امروز می بینیم که  شهر یاسوج  چقدر توسعه یافته است و گسترش پیدا کرده به گونه ای که اکنون شاهد وجود شهرک های مختلف صنعتی، کارخانجات تولیدی مختلف، پیاده روهای مناسب، خیابان هایی که هه آسفالت هستند و کوچه هایی که پر از ماشین است.

,
, ,

خدمات بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد نیز قابل مقایسه با سال 57 نیست، در گذشته شاهد بودیم  که وضعیت بهداشتی هیچ یکی از مناطق این استان وضعیت مناسبی نداشت مردم برای درمان باید مریض را با چهارپا تا بیمارستان های استان های همجوار انتقال می دادند.

,

امروز می بینیم که در هر روستا و شهرستان و بخش چند مرکز بهداشتی و درمانی وجود دارد، وضعیت بهداشتی و سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد را حتی یک درصد نمی توان با قبل از انقلاب مقایسه کرد، شاهد این ادعا پدربزرگ و مادربزرگ هایی است که  تعداد زیادی از فرزندان خود را به دلیل بیماری، نبود آزمایش های ژنتیک و بیماری تالاسمی از دست داده اند.

,

با افتتاح بیمارستان شهید جلیل  امروز تخت‌های بیمارستانی‌این استان به بیش از 1200 تخت می‌رسد که این دستاورد از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

,
, ,

قبل از انقلاب اسلامی ایران نه تنها شهر یاسوج بلکه سی سخت نیز از کمترین امکانات تفریحی محروم بود،  شهر سی سخت به معنایی امروزی وجود نداشت، و امروز می بینیم که شهر سی سخت به دلیل امکانات و تجهیزاتی که دارد به شهر توریستی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.

,

شهر سی سخت امروز میزبان مسافران و گردشگانی از سراسر کشور است تاکستان های این شهر در کشور زبان زد است و هر ساله شاهد برگزاری جشنواره های مختلف در این منطقه هستیم، رفاه و آسایش مردم در این منطقه باعث شده است که در محل زندگی خود بمانندو به شهر مهاجرت نکنند.

,
, ,

مردم شهر یاسوج که قبل از انقلاب داشتن یک ماشین آرزویشان بود امروز پیشرفته ترین فرودگاه ایران را دارند.بیش از 45 میلیارد تومان برای ساخت فرودگاه یاسوج هزینه شد تا امروز مردم این استان بتوانند به راحتی به سایر استان ها سفر کنند.

,

با وجود کوه های سر به فلک کشیده در این استان اما اکنون فرودگاه یاسوج  یکی از بهترین فرودگاه های کشور است  که پروازهای مختلفی در آن انجام می شود.

,

این موارد   نشان می دهد که انقلاب اسلامی  با آمدنش چه اندازه آرامش و آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان آورد، البته با این وجود هیچ کس منکر مشکلاتی که وجود دارد نیست، چرا که کشوری که زیر بار ظلم کشورهای ظلم ستیز نرود و یک تنه در مقابل ظلم بایستد مورد بی مهری هایی قرار می گیرد.

,

مردم انقلاب اسلامی ایران به ویژه مردم کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های مختلف به ویژه هشت سال دفاع مقدس و راهپیمایی های مختلف همیشه نشان دادند که ایستاده اند و تا همیشه خواهند ایستاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه