اخبار داغ

برگزاری مسابقات محلی کندرکشی و جهله کشی در بندرعباس+تصویر

برگزاری مسابقات محلی کندرکشی و جهله کشی در بندرعباس+تصویر
پنجمین دوره مسابقات بومی محلی جهله کشی و کندرکشی با استقبال چشمگیر مردم بندرعباس برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛الیاس محسنی،رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:پنجمین دوره مسابقات بومی محلی جهله کشی و کندرکشی با هدف نشان دادن سنت قدیمی بندرعباسی و مشقت‌ها و سختی‌های پدران و مادران ما در گذشته برای تأمین آب موردنیاز خود در منزل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

محسنی بیان کرد: کندرکشی و جهله کشی از آیین‌های سنتی مردم بندرعباس است که در این آیین‌ها و سنت‌ها آداب اجتماعی قدیم مردم بندرعباس قرارگرفته است.

,

, ,

محسنی ابراز کرد: زنده کردن این سنت باعث می‌شود ما از فرهنگ اصیل خود حفاظت کنیم و از طرف دیگر این عمل تأثیر به سزایی در اهمیت موضوع آب به‌عنوان مایه حیات دارد.

,

وی عنوان کرد: هر دوره از این مسابقات با استقبال بیشتری مواجه شده است و پنجمین دوره این مسابقات نیز با حضور بیش‌ازپیش شهروندان همراه بود.

,

, ,

وی اظهار کرد: برگزارکنندگان این رویداد که اهالی محله پشت شهر بندرعباس بودند و با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس این مسابقات را صورت دادند می‌توانند الگویی برای دیگر محلات شوند.

,


رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: باید به دنبال ثبت ملی این رویداد باشیم و میراث فرهنگی در این زمینه نیاز است اقدامات لازم را صورت دهد.

, ,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه