اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

عرصه و عیان ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین تعلق دارد/آمادگی جذب موقوفات در حوزه تولید و اشتغال را داریم

عرصه و عیان ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین تعلق دارد/آمادگی جذب موقوفات در حوزه تولید و اشتغال را داریم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه ساختمان بانکی ملی موقوفه شاهزاده حسین است، گفت: رأی دادگاه در این زمینه صادر شده و عرصه و عیان به شاهزاده حسین تعلق گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کاروند امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه نیت‌های واقفان با توجه به نیازهای متفاوت امروز جامعه توسعه یافته، اظهار کرد: به عنوان مثال  شهید خوش لفظ، قبل از شهادت منزل مسکونی خود را برای تسهیل امر ازدواج جوانان وقف کرد و یا خانمی منزل خود را برای درمان بیماران پروانه‌ای وقف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فع,

وی با تأکید بر اینکه دامنه وقف بسیار گسترده است، افزود: امروز در استان همدان درمانگاهها و پارک‌های وقفی مانند سیفیه ملایر و یا اعتمادیه همدان را داریم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه چندین واحد مسکونی برای زوج‌های جوان کم بضاعت در نظر گرفته شده، تصریح کرد:  افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند و از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند تا سه سال می‌توانند از این منازل با کمترین اجاره ممکن یعنی 180 هزار تومان در ماه استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه خیرین با توجه به امکانات مالی که دارند می‌توانند در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان، موقوفاتی را داشته باشند، ادامه داد: امروز موقوفاتی که صرفاً در راه تولید و اشتغال باشد، نداریم اما این ظرفیت وجود دارد که در حوزه تولید به ویژه در بخش کشاورزی وقف‌هایی داشته باشیم که در این راستا مطالعاتی نیز انجام شده است.

,

کاروند با اشاره به اینکه ساختمان بانکی ملی موقوفه شاهزاده حسین است، گفت: رأی دادگاه در این زمینه صادر شده و عرصه و عیان به شاهزاده حسین تعلق گرفته است.

,

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با حضور مدیرعامل بانکی ملی و وزیر اقتصاد و دارایی برگزار و صورت جلسه‌ای نیز تنظیم شده، اظهار کرد: بر اساس این صورت جلسه ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین بازمی‌گردد و استانداری نیز مکانی به بانک ملی اختصاص ‌می‌دهد.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: البته این تصمیمات منوط به نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری  شده است و انتقال ساختمان گام به گام انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه