اخبار داغ

تلویزیون نیازمند تولیدات بومی برای سلائق مختلف/ به بلوغ رسیده‌ایم

تلویزیون نیازمند تولیدات بومی برای سلائق مختلف/ به بلوغ رسیده‌ایم
مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما با اشاره به چهار دهه برنامه‌سازی تلویزیونی عنوان کرد که امروز نیاز است که تولیدات بومی بر اساس سلیقه‌ها و اقلیم‌های مختلف کشور ساخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید زین‌العابدین مدیر فعلی شبکه یک سیما که پیش از این مدیریت شبکه‌های دیگر تلویزیون را هم برعهده داشته است درباره روند پیشرفت برنامه‌های تلویزیونی در طول چهار دهه پس از انقلاب اسلامی گفت: ما در حیطه محصولات رادیو و تلویزیونی شاهد بلوغ برنامه‌های زیادی هستیم؛ اگر در اول انقلاب با یک و نیم شبکه در ساعات محدود عصرگاهی فعالیت داشتیم امروز ده‌ها برنامه در شبکه‌های مختلف تولید می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اضافه کرد: امروز برنامه‌ها همه مخاطبان را از خردسال تا همه اقشار را شامل می‌شوند درحالیکه در دهه ۶۰ که برای نسل جونان امروز نوستالژیک است برنامه‌های کودک و نوجوان از ساعت پنج عصر و در یک تایم محدودی روی آنتن می‌رفت اما امروز ده‌ها ساعت برنامه در شبکه کودک و شبکه امید پخش می‌شود و همچنین برنامه‌های خانواده‌محور و تاک‌شوها از آمار خوبی برخوردار هستند و مردم اقبال خوبی نسبت به این برنامه‌ها دارند.

,

مدیر سابق شبکه پنج سیما عنوان کرد: ما در ساختارهای مختلف انواع برنامه‌ها و مسابقه‌های میدانی و تاک‌شو داریم و از حیث کمی به یک تولید حداکثری رسیده‌ایم، همچنین از حیث کیفی هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم و برنامه‌هایی هستند که گاهی ۷۰ تا ۸۰ درصد مخاطب دارند و نشان می‌دهد مطابق با ذایقه و نیاز مردم تولید می‌شوند و اندیشه برنامه‌سازان ما از نیاز مردم دور نیست.

,

تکثر مجریان تلویزیونی

, تکثر مجریان تلویزیونی , تکثر مجریان تلویزیونی ,

وی با اشاره به پرورش نسلی از برنامه‌سازان در این سال‌ها اظهار کرد: در تربیت نیروی انسانی مجرب هم شاهد رشد خیلی خوبی بودیم اگر در روزگاری مجریانی اندک داشتیم امروز تعداد اینها تکثر پیدا کرده است و امروز مجریان زیادی داریم که مردم پای سخنان آن‌ها می‌نشینند.

,

زین العابدین تصریح کرد: ما از چند ساعت برنامه تلویزیونی در ابتدای انقلاب به ۲۴ ساعت برنامه رسیده‌ایم که در سایه علاقه‌مندی و هنر و دانش همکارانمان بوده است. باید دانست تولید محصول تلویزیونی گران قیمت است و برنامه‌سازان ما با صرفه‌جویی و محدودیت‌های مالی تولیدات را به آنتن می‌رسانند. از نظر فنی هم دیگر تصاویر به صورت آنالوگ نیست بلکه به صورت دیجیتال و حتی اچ دی به پخش می‌رسد البته هزینه این زیرساخت‌های فنی گران است و نهادهایی دگیری مثل مجلس شورای اسلامی و دولت باید کمک کنند.

,

وسعت بخشی در شهرک تلویزیونی ایران

, وسعت بخشی در شهرک تلویزیونی ایران, وسعت بخشی در شهرک تلویزیونی ایران,

مدیر شبکه یک سیما با اشاره به خلاهایی که نیاز است در زمینه آن‌ها سرمایه‌گذاری شود، توضیح داد: شهرک تلویزیونی ایران با وجود همه زحماتی که برایش کشیده شده نیاز دارد تا گسترده شود. نیاز است که محیط مناسب و بزرگتری در این مجموعه فراهم شود و شهرک‌های دیگری هم ساخته شود. امروز خیلی از برنامه‌سازان از این نهاد به نهاد دیگر به دنبال سوله هستند و اگر با کمک مجلس و دولت این امکان فراهم شود می‌توان سوله‌ها و فضاهای خوبی را برای برنامه‌سازی در شهرک ایران تدارک دید.

,

وی همچنین با اشاره به محتوای تاک‌شوها و برنامه‌های تلویزیونی گفت: ما نیازمند تولیدات بومی هستیم مردم از طرق مختلف برنامه‌ها و خوراک مختلف را از رسانه‌های دیگر دریافت می‌کنند بنابراین ما نیازمند ذائقه‌سازی براساس سبک زندگی خود برای مخاطب هستیم و باید از ساختارهای دنیا کمک بگیریم تا حرف خود را بیان کنیم.

,

زین‌العابدین در پایان گفت: برنامه سازان ما برای اینکه برنامه‌های بومی تولید کنند باید بیشتر فکر کنند و تلاش داشته باشند. ما در کشور خود اقلیم و گویش‌های مختلفی داریم و باید برنامه‌هایی که می‌سازیم با سلیقه همه مردم ایران سازگار باشد.

,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه