اخبار داغ

خیمه سنگین «لابی ثروت» بر گردشگری کرمانشاه

خیمه سنگین «لابی ثروت» بر گردشگری کرمانشاه
یکی از لابی های قدرت و ثروت این بار به سراغ حوزه گردشگری رفته و با همکاری مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه به صورت غیرقانونی اراضی پارک کوهستان را برای احداث مجتمع گردشگری تصاحب کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، انگار این سهل‌انگاری و دسته‌گل‌های بالایی، مدیرکل پرحاشیه و سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه تمامی ندارد که چند ماه بعد از رفتن وی هنوز هم اسناد و مدارک تخلفاتش رو می‌شود.
ظاهرا لابی ثروت در استان کرمانشاه که هر از گاهی با ضرب و زوری که دارند در امورات استان از انتصابات گرفته تا سایر امور ریز و درشت دخالت می‌کنند در حوزه دور زدن قانون هم دستی بر آتش دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,

بر اساس اسناد و مدارک رسیده به مرصاد اداره‌کل میراث فرهنگی استان در زمان مدیریت بالایی اقدام به واگذاری 50000 مترمربع از زمین‌های سراب قنبر برای احداث مجتمع گردشگری کرده است که ظاهرا این مدیرکل پرحاشیه بدون طی فرآیند معمول و قانونی به واگذاری این زمین که در اجاره شهرداری بوده اقدام کرده است!
بعد از روی کار آمدن شهردار جدید، سعید طلوعی به صورت لفظی مانع از اجرایی شدن این واگذاری می‌شود و میراث فرهنگی هم برای اینکه این سرمایه‌گذار یعنی منصور سرمست (پدر مالی حزب کارگزاران) دست خالی نماند با نامه بعدی وی که درخواست واگذاری زمین‌های پارک کوهستان را داشته موافقت می‌کند!

,
,

مسئله اصلی که در اینجا وجود دارد این است که این سرمایه‌گذار بسیار مشتاق در حوزه گردشگری اصولا شرکتی در این حوزه نداشته که بخواهد به عنوان شخصیت حقوقی در طرح‌های این اداره‌کل همکاری کند و بعد از طی مراحل بر اساس اسناد موجود اقدام به درخواست برای تاسیس شرکت گردشگری داشته است.
البته یک سوال اساسی در اینجا باقی می‌ماند که چنین شخصی با تخلفات مالی گسترده که در کمال تعجب خود را برای نشستن بر کرسی ریاست اتاق بازرگانی آماده می‌کند اولا چطور می‌تواند چنین پروژه‌هایی را به او واگذار کرد و در ثانی آیا این فرد شایستگی تکیه زدن بر بزرگترین پارلمان خصوصی استان را دارد که البته این موضوع را هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی باید بررسی کند.

,
,

خبرنگار:
و سوال بعدی این است که نقش حراست میراث فرهنگی چیست که متوجه اینگونه تخلفات نمی‌شود؟!
همچنین دستگاه‌های نظارتی چطور از این حراج بیت‌المال به چنین شخصی بی‌اطلاع بوده‌اند و بدون هیچ ممانعتی وی این کار را انجام داده است.

,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه