اخبار داغ

کم آبی رمق روستاهای بیجار را گرفته است/ ۲۷ بار مکاتبه مردمی به آب و فاضلاب روستایی بی نتیجه ماند!

کم آبی رمق روستاهای بیجار را گرفته است/ ۲۷ بار مکاتبه مردمی به آب و فاضلاب روستایی بی نتیجه ماند!
مردم روستای گچه گنبد با اظهار نارضایتی از عملکرد برخی مسئولان خواستار رفع کم آبی در روستای با 500 نفر جمعیت شدند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شهرستان بیجار با 252 روستا از وسیعترین شهرهای استان کردستان است که بعد از گذشت چندین سال از عمر انقلاب از داشتن برخی امکانات اولیه نیز محروم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

آب آشامیدنی ، جاده دسترسی مناسب ، وجود امکانات بهداشتی و درمانی از حداقل های یک زندگی در روستا است که اهالی روستاهای بیجار از داشتن آن هم محروم هستند.

,

 

,

مهاجرت و خالی شدن روستاها از سکنه از مشکلات بیجار گروس است که پیامدهای منفی آن مانند رشد منفی جمعیت و نبود اعتبار کافی برای انجام پروژه های بزرگ ،دامن این شهرستان را گرفته.

,

 

,

روستای گچه گنبد  با 500 نفر جمعیت یکی از 252 روستای شهرستان بیجار است که در فاصله 60 کیلومتری از شهر واقع شده  و جزء بخش مرکزی از دهستان سیاه منصور است.

,

 

,

, ,

تعدادی از اهالی این روستا در تماس تلفنی با سایت کردتودی خواستار انعکاس مشکل کم آبی در این روستا شده اند تا شاید دل مسئولی به رحم آید و اقدامی عاجل برای روستای که تشنه آب است انجام دهد.

, کردتودی,

 

,

یکی از اهالی روستا که نخواست نام وی فاش شود با ارائه مدارکی به خبرنگار ما اظهار داشت: روستای گچه گنبد از سال 82  فاقد آب شرب است و برای پیگیری این مشکل بارها به اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بیجار مراجعه کرده ایم و هر دفعه به ما وعده ای می دهند که بعد از گذشت 17 سال هنوز زمان انجام این وعده ها نرسیده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه مردم روستا از بی آبی رنج می برند ، افزود: آیا از سال 82 تا کنون وقت انجام وعده و وعیدهای مسئولان برای برطرف کردن مشکل کم آبی این روستا نرسیده است؟

,

 

,

این شهروند روستای گچه گنبد گفت: مسئولان هر بار برای برگزاری مراسمات به روستای ما می آیند با صدای بلند پشت تریبون فریاد می زنند برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر اقدامات خوبی در دست اقدام داریم ، آیا همین مسئول نمی بیند تعداد زیادی از جمعیت 500 نفری این روستا به دلیل بی کفایتی برخی مدیران در حال مهاجرت به شهر بیجار و شهرهای اقماری کرج و تهران هستند.

,

 

,

وی تاکید کرد: بارها این جمله را شنیده ایم هر کجا آب باشد ، آبادانی هم هست ، اما روستای ما از بی آبی رنج می برد و تشنه آب شرب سالم است و همچنان منتظر تحقق وعده مسئولان برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

,

 

,

وی با بیان  اینکه آلودگی آب و کم آبی دست در دست هم نهاده اند تا روستای گچه گنبد را برای همیشه ویران کنند ، گفت: مردم روستای گچه گنبد از اول خرداد تا پایان مهر ماه در طول 24 ساعت فقط یک ساعت از آب شرب برخوردار هستند که آن یک ساعت را نمی دانیم به امر نظافت بپردازیم یا دبه های آب را برای 23 بعدی پر کنیم.

,

 

,

این اهل روستای گچه گنبد بیان داشت: دو سال قبل قرارگاه پیشرفت و آبادانی چشمه این روستا که تنها منبع آب شرب روستا را بهسازی کرد اما جوابگوی نیاز روستا نبود.

,

 

,

وی با اظهار گلایه از مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی بیجار گفت: دهیاری و اعضای شورای روستای گچه گنبد از سال 82 تا کنون بیش از 27 بار برای رفع مشکل کم آبی روستای با اداره آب و فاضلاب روستایی بیجار مکاتبه کرده اند که تمامی سندهای آن در پوشه ای قرمز رنگ بایگانی شده ، اما تا کنون هیچ اقدامی برای برطرف کردن مشکل ما از طرف این اداره مربوطه انجام نشده است.

,

 

,

وی با نارضایتی از عملکرد برخی مسئولان اعلام کرد: آیا از سال 89 که این مدیر در این اداره مشغول کار کردن است ، این مکاتبات ما را نگاه نکرده و نمی داند مشکل اهالی روستای گچه گنبد چیست ، یا خود را به بی خیالی زده و همچنان روزگار می گذراند تا در پست مدیریتی به بازنشستگی نائل آید؟؟!!

,

 

,

بهتر است مدیران ما در هنگام دریافت منصب و مدیریت این شعر زیبای سعدی را قاب کنند و به دیوار اتاقشان آویزان نمایند.

,

 

,

ای که دستت می رسد کاری بکن       پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

,


چون زیر دستیت بخشید آسمان         زیر دستان را همیشه نیک دار

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه