اخبار داغ

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

سالانه بیش از ۵۰ هکتار به مساحت کشت گیاهان دارویی استان زنجان اضافه می‌شود

سالانه بیش از ۵۰ هکتار به مساحت کشت گیاهان دارویی استان زنجان اضافه می‌شود
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان گفت: سالانه بیش از 50 هکتار به مساحت کشت گیاهان دارویی استان زنجان اضافه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان اظهار کرد: سالانه بیش از 50 هکتار به مساحت کشت گیاهان دارویی استان اضافه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به توع بالا گیاهان دارویی در استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ تنوع گیاهان دارویی وضعیت بسیار خوبی دارد و تنوع گیاهان دارویی در برخی از شهرستانها مانند ماهنشان بسیار مطلوب است.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه 70 گونه گیاه دارویی در استان زنجان وجود دارد عنوان کرد: برخی از گونه مختص استان و شهرستان ماهنشان است.

,

وی در ادامه با اشاره به 33 درصد از مردم زنجان در بخش کشاورزی مشغول هستند عنوان کرد: بیکاری باعث افزایش اشتغال در بخش کشاورزی در استان زنجان می‌شود که این وضعیت به هیچ عنوان مناسب بخش کشاورزی نیست.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان برنامه‌های کلی جهت توسعه بخش کشاورزی را در سه محور عنوان کرد و گفت: برنامه‌های تولید و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، برنامه‌های ارتقاع توان تولید و تثبیت اشتغال و پروژه ارتقای معیشت کشاورزان به وسیله توسعه باغات اهم این برنامه است.

,

وی گفت: در پیش بینی اهداف کمی و منابع مالی در توسعه کسب و کار در کشاورزی بر اساس تبصره 18 برای استان زنجان در بحث ایجاد اشتغال از محل تامین اعتبارات روستایی 443 شغل و در مجموع 1108 شغل که حدود 1.34 درصد سهم کشوری است در نظر گرفته شده است. 

,

جعفری کل تسهیلات در نظر گرفته شده در بخش کشاورزی را برای استان 1.77 درصد از سهم کشوری بیان کرد و افزود: در برخی از واحدها مانند زراعت وضعیت تولید بالا بوده و در برخی از واحد‌ها مانند واحد گلخانه‌ای و باغی کمتر است و همین امر باعث شده اعتبارات اختصاص یافته نیز برای زراعت بیشتر از گلخانه و باغ‌ها باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه