اخبار داغ

هشدار نماینده خلخال و کوثر نسبت به خالی از سکنه شدن روستاها

هشدار نماینده خلخال و کوثر نسبت به خالی از سکنه شدن روستاها
نماینده مردم کوثر و خلخال گفت:در صورت تداوم روند افزایشی مهاجرت بیشتر روستاهای دو شهرستان کوثر و خلخال خالی از سکنه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سبلان‌ما، بشیر خالقی امروز در گفتگو با خبرنگاران وضعیت معیشتی روستاهای دو شهرستان خلخال و کوثر را نامناسب دانست و گفت: با تداوم روند افزایشی مهاجرت بیشتر روستاهای این شهرستان ها خالی از سکنه می شوند.
وی افزود: در حال حاضر 60 درصد جمعیت شهرستان کوثر مهاجرت کردند و در صورت تداوم مهاجرت 101 روستای این شهرستان بتدریج خالی از سکنه خواهند شد.
نماینده مردم کوثر و خلخال تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و مردم مناطق شهری منطقه لازم است امکانات توسعه ، عمران و اشتغال و نیز زمینه برای سرمایه گذاری مولد بخش خصوصی فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
,
,

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 500میلیون مترمکعب آب به حوزه قزل اوزن می ریزد، اظهار داشت: در بحث تخصیص آب به سد گیوی و سدهای معیشتی در سال های گذشته سهم حقابه شهرستان های خلخال و کوثر را کاهش دادند که نیاز به بازنگری دارد .
وی با اشاره به اشتغالزایی 5 هزار نفری در پایاب گیوی گفت: خوشبختانه عملیات پایاب سدگیوی از طریق فاینانس داخلی اجرا می شود که در صورت تکمیل 10 هزار هکتار اراضی زیر پوشش را آبیاری می کند.

,
,

خالقی خاطر نشان کرد: برای تکمیل پایاب این سد 2هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد ، فلذا تکمیل پایاب سد با بودجه عمومی و دولتی امکانپذیر نیست البته سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری در این طرح را تضمین کرده و بزودی آگهی آن در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر می شود .
وی اضافه کرد:  پیش بینی شده پایاب سد گیوی تا 2 سال اینده به اتمام برسد .
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه