اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی خبرداد؛

آماده‌باش۸۷ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان‌جنوبی

آماده‌باش۸۷ تیم امدادی و عملیاتی در خراسان‌جنوبی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های شبانه روز گذشته 87 تیم امدادی و عملیاتی در سطح استان در حال آماده‌باش کامل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: از ظهر روز گذشته بارندگی‌ها در سطح استان آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: این سامانه بارشی از شمال خراسان‌جنوبی وارد استان شده و بارندگی‌ها تا ظهر چهارشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: باتوجه به اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی استان موید این موضوع بود که از ظهر دو شنبه تا ظهر چهارشنبه بارندگی‌های بسیار مناسبی در سطح استان شاهد خواهیم بود.

,

 

,

میرجلیلی عنوان کرد: با توجه به اینکه این بارندگی‌ها در سطح استان رگباری است و در یک بازه زمانی کوتاه بارندگی زیادی صورت می‌گیرد و از هفته گذشته بارندگی‌های مناسبی در سطح استان شاهد بودیم و خاک زمین‌ها اشباع شده قطعا با اندک بارندگی رواناب ایجاد خواهد شد.

,

 

,

وی ادامه داد: بر این اساس به دستور استاندارخراسان‌جنوبی 87 تیم امدادی و عملیاتی در سطح استان از جمله امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر، تکنسین‌های اورژانس 115، آتش‌نشانان و واحدهای شهرداری‌های استان، راهداران و واحد‌های پلیس راه استان در حال آماده‌باش هستند.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: این تعداد تیم امدادی از ظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

,

 

,

میرجلیلی با بیان اینکه این بارندگی‌ها قطعا تا ظهر چهارشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به پیش آگهی‌ها و هشدارهایی که اعلام شده تا کنون  شاهد خسارت نبوده‌ایم.

,

 

,

وی افزود: با تقویت سیل‌بندها، دیوارهای حفاظتی، کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی خسارت قابل ملاحظه‌ای در استان گزارش نشده اما مجموع خسارات بعد از امداد رسانی به مردم و حفظ جان و مال افراد فردا بعدازظهر اعلام خواهد شد.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در بازه زمانی اخطاریه‌هایی که سازمان مدیریت بحران کشور و مدیریت بحران استان اعلام می‌کند اخطاریه‌ها را جدی گرفته و در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار نگیرند.

,

 

,

میر جلیلی اظهار کرد: همچنین از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز شود و در موارد مسافرت‌های ضروری حتما وسایل ایمنی و نکات ایمنی را به همراه داشته باشند.

,

 

,

وی عنوان کرد: دامداران،کشاورزان و عشایر زحمت‌کش استان نیز حتما با ابلاغ این اخطاریه‌ها ایمن‌سازی دامی و کشاورزی را در برنامه کاری خود قرار دهند تا بتوانیم همانند سال‌های گذشته شاهد کاهش چشم‌گیر خسارات جانی و مالی ناشی از سیلاب در استان باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه