اخبار داغ

یادداشت؛

نگاه بازارمآبانه به جشنواره موسیقی فجر!

نگاه بازارمآبانه به جشنواره موسیقی فجر!
نگاه بازارمآبانه حاکم بر جشنواره موسیقی فجر موجب عتراض اهالی هنر استان کرمانشاه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میزبانی جشنواره موسیقی فجر در کرمانشاه خبیر مسرت بخش بود، اما هزینه‌های بالای تماشای آن شیرینی این اقدام فرهنگی را به کام بسیاری از شهروندانی که مدتهاست منتظر برگزاری آن بودند تلخ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۶۴ و با نام اولیه «جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی» شکل گرفت و اولین دوره آن با شرکت ۲۰ گروه در تهران برگزار شد و پس از چهار سال یعنی در سال ۱۳۶۸ دوره پنجم آن با طراحی آرم، نشانه و نماد و با عنوان «پنجمین جشنواره موسیقی فجر» ادامه یافت.

,

بماند که این روزها تقریبا در آثار اکثر خواننده‌های این جشنواره خبری از سروده‌های انقلابی نیست و همان آهنگ‌های تکراری در کنسرت‌های دیگر را اینجا به خوراک مردم می‌دهند.

,

اما موضوعی که موجب اعتراض بسیاری از اهالی هنر استان کرمانشاه شده است قیمت‌های بالای بلیت‌های این جشنواره است که هیچ تخفیفی به خاطر جشنواره ندارد و رسما همان بلیت کنسرت‌های خصوصی است.

,

جالبت‌تر اینکه قیمت بلیتهای جشنواره فیلم فجر در پایتخت حتی از کرمانشاه نیز کمتر است و به طور مثال در تالار وحدت تهران قیمت بلیت‌ها به تناسب جایگاه صندلی‌ها بین ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان و در تالار رودکی نیز بلیت با قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

این در حالی است که در تالار ایوان شمس تهران قیمت بلیت کنسرت‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

,

بخش موسیقی پاپ جشنواره نیز که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود با قیمت بلیت بین ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومان میزبان مخاطبان خواهد بود.

,

اما در کرمانشاه  قیمت بلیت ها برای این کنسرت‌ها در سایت ایران کنسرت برای موسیقی محلی و سنتی از ۳۰ هزار تا ۸۰ هزار تومان و برای موسیقی پاپ از ۴۵ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است!

,

با توجه به شرایط اقتصادی استان کرمانشاه و همچنین علاقه فراوان و استقبال خوب مردم در دوره‌های گذشته از این جشنواره انتظار می‌رفت مسسولان برگزاری این جشنواره در استان تمهیداتی را برای این موضوع داشته باشند که این مهم در نظر گرفته نشده بود.

,

این نگاه بازارمآبانه به جشنواره موسیقی فجر یکی از چالش‌های اساسی آن طی سال‌های متمادی بوده که برگزارکنندگان آن با استفاده از اسامی مخاطب‌جذب کن در این دوره هم با این نگاه به پیشواز این جشنواره رفته‌اند که باز هم در نهایت محرومیت دوستداران هنر از این فستیوال فرهنگی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه