اخبار داغ

مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح اعلام کرد

برگزاری همایش «فتوا و مقاومت» با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه در مازندران

برگزاری همایش «فتوا و مقاومت» با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه در مازندران
مدیر مسئول مجتمع فرهنگی شهید مازح از برگزاری همایش فتوا و مقاومت ‏با حضور سردار فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روستای کیاپی میاندورود خبر داد.‏
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 25 بهمن سالروز صدور فتوای تاریخی حضرت امام ‏خمینی(ره) در اعدام سلمان رشدی مرتد اظهار کرد: با هدف پاسداشت تاریخی امام(ره) در اعدام سلمان رشدی مرتد در چهل ‏سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی و تجلیل از موسسین شبکه مردمی جهانی پیگیری فتوا(مرحوم حجت الاسلام شیخ حسین ‏زارعی و شهید مصطفی محمود مازح) و فعالان جبهه مقاومت اسلامی همایش باشکوه فتوا و مقاومت 25 بهمن در کیاپی ‏ساری برگزار می‌شود.‏

وی به دلایل چرایی صدور فتوای امام راحل در مورد اعدام سلمان رشدی افزود: امام راحل اعتقاد به محوریت اسلام در تمام ‏زمینه ها داشت و اساس اسلام اول است و دلیل دوم اعتقاد به اصل بیداری و هوشیاری در برابر توطئه های بیگانگان بوده است.‏

مسئول پیگیری شبکه مردمی اجرای فتوای تاریخی امام(ره) در اعدام سلمان رشدی مرتد با اشاره به اینکه حکم امام راحل بازتاب ‏داخلی و خارجی داشت که بازتاب داخلی تظاهرات ملت ایران در برابر سفارت انگلیس و اعلام یک روز عزای عمومی ‏در کشور بوده است، تصریح کرد: اعتقاد به اصل نگاه به درون در برابر دشمنان از دلایل دیگر صدور فتوای تاریخی امام ‏راحل است.‏

زارعی اظهار کرد: مردم در چهل سالگی انقلاب اسلامی حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن داشتند و مسؤولان باید مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه فتوای امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی مبنای فقهی و سیاسی دارد، ادامه داد: امام راحل یک فقیه و عالم علوم سیاسی است و توهین به مقدسات را حرام دانستند که سلمان رشدی به مقدسات مسلمانان توهین کرده بود.

مدیر مسؤول مجتمع فرهنگی شهید مازح با بیان اینکه تعیین مجازات از طرف امام بخاطر این مسئله بود که کسی به راحتی به مقدسات توهین نکند، خاطرنشان کرد: توهین به مقدسات توهین به افرادی است که به این مقدسات احترام می‌گذارند به‌شمار می‌رود و این عمل اصلا پسندیده نیست.

زارعی تصریح کرد: امام می‌فرمایند حفظ اسلام از حفظ احکام اسلامی واجب‌تر است و در ماجرا سلمان رشدی بحث عرب و عجم مطرح نیست بلکه مسئله مقدسات از صدر اسلام تاکنون مهم است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل بیش از دیگران بر اساس شواهد و مدارک به این نتیجه رسیده بود که توطئه‌ای در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: برای حفظ اسلام باید از مصلحت‌ها چشم پوشید چون این مسئله اسلام را زیر سؤال می‌برد و امام با این دیدگاه به دفاع از اصل اسلام پرداختند و از سرزنش دیگران نترسیدند.

مسؤول پیگیری شبکه مردمی فتوای تاریخی حضرت امام(ره) با بیان اینکه فتوای امام راحل تفاوت بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی را نشان داد، افزود: امام راحل با فتوای تاریخی ماهیت سران سازشکار اسلامی را روشن کرد.

زارعی با اشاره به گذشت 30 سال از فرمان امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی، گفت: فتوای تاریخی امام راحل در خصوص مرتد بودن سلمان رشدی مربوط به زمان و مکان خاصی نمی‌شود و قابل تغییر نیست، بیان کرد: همان زمان زمزمه‌هایی برای تغییر فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر مرتد بودن سلمان رشدی پیش آمده بود که مرحوم زارعی 5هزار متر مربع زمین زراعی خود را برای قتل سلمان رشدی اختصاص داد.

زارعی با بیان اینکه هنوز منتظریم خبر خوش قتل سلمان رشدی را بشنویم و این زمین را اهدا کنیم، خاطرنشان کرد: همان زمان از شبکه‌های خارجی و داخلی برای مصاحبه با حجت‌الاسلام زارعی به روستای کیاپی آمدند تا صحت موضوع را اطلاع‌رسانی کنند و روستای کیاپی به دهکده جهانی مقاومت شهرت پیدا کرده بوده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای فتوای امام راحل یک شبکه حکومتی و دولتی نیستیم و کاملا یک شبکه مردمی هستیم، افزود: با راه‌اندازی شبکه جهانی مقاومت ما موفق شدیم یک ارتباط دقیقی بین جریان مقاومت در منطقه و دنیا حاکم کنیم.

مدیر مسؤول مجتمع فرهنگی شهید مازح با اشاره به ماجرا شهادت شهید مازح، گفت: شهید مازح مکان اقامت سلمان رشدی را شناسایی کرده بود و در یک حرکت انقلابی قصد به‌قتل رساندن سلمان رشدی مرتد را داشت که به‌دلایل امنیتی در حین این اقدام جهادی به شهادت رسید.

زارعی تصریح کرد: خانواده شهید مازح زمانی که به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند، در آن دیدار مقام معظم رهبری از اقدام شیخ حسین زارعی برای جایزه قرار دادن قتل سلمان رشدی مرتد قدردانی کردند.

وی عنوان کرد: روستای کیاپی محل رفت و آمد جریان مقاومت اسلامی از سراسر جهان است و مهمانان و دانشجویان از آمریکای لاتین، نیجریه، کشمیر، هندوستان، فلسطین، لبنان، عراق و جریان مقاومت بحرین و یمن در یادمان شهید مازح حضور پیدا می‌کنند.

مسؤول پیگیری شبکه مردمی فتوای تاریخی حضرت امام(ره) بیان کرد: چند سال گذشته به اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران درخواست دادیم تا یادمان شهید مازح را ثبت ملی کند تا آن را بهتر به جهان و مردم معرفی کنیم اما تاکنون به نامه ما هیچ پاسخی داده نشد.

زارعی از راه‌اندازی سایت 25 فتوا با موضوع فتوای تاریخی امام راحل در روستای کیاپی خبر داد و گفت: از این سایت پنجشنبه هفته جاری با حضور سردار فدوی فرمانده قدرتمندی که ملوانان آمریکایی را در آب‌های سرزمینی کشورمان به اسارت در آورده بود، رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه