اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت کشاورزی:

تشکیل کار گروه ویژه تولید میوه های گرمسیری در گلخانه های ورامین

تشکیل کار گروه ویژه تولید میوه های گرمسیری در گلخانه های ورامین
مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت کشاورزی گفت: امروز در شهرستان ورامین حاضر شدیم برای تشکیل کار گروه ویژه تولید میوه های گرمسیری در گلخانه و بسیاری از محصولاتی که در سبد میوه ای مردم هست و ا این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم این محصولات را در گلخانه ها داخلی کشت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما؛ غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی  وزارت کشاورزی امروز در بازدید از گلخانه های جنوب شرق استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در شهرستان ورامین حاضر شدیم برای تشکیل کار گروه ویژه تولید میوه های گرمسیری در گلخانه و بسیاری از محصولاتی که در سبد میوه ای مردم هست و ا این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم این محصولات را در گلخانه ها داخلی کشت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ورامین ما,


وی گفت: علت انتخاب شهرستان های شرق تهران این بود که بر اساس مطالعات فنی که انجام شده است و در مناطق سردسیر هزینه تولید بالاست و در مناطق گرمسیر هم نیاز به احداث گلخانه هست.
تقوی بیان کرد: این موضوع میتوان اشتغال زیادی هم در حوزه ی تامین نهاد و هم در حوزه ی تولید و پرورش و صادرات و از طرفی هم صنایع تبدیلی و فرآوری و مهم تر از باعث خواهد شد که هم اشتغال هم جلب سرمایه گذاری و هم رونق بخش کشاورزی در بازار اتفاق بیفتد.

,
,
,

 

,


وی تاکید کرد: در این بازدید ما به این نتیجه رسیدیم که باید این محصولات اولویت بندی شوند و در یک بخش تحقیقاتی کارهای تحقیقی انجام شود و بعد بحث تورهای ترویجی و مکان هایی که قبلا توسط بخش خصوصی اجرا شده است میتواند یک پایلت هایی باشد که بتوانیم بعدها برای ترویج کمک بگیریم.

, , ,
,


مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی  وزارت کشاورزی در پایان تصریح کرد: بازدید امروز سه جزء اصلی داشت؛تولید کنندگان و کسانی که در حوزه ی بازار فعال هستند. بخش اجرا مثل سازمان جهاد کشاورزی و بخش تحقیقات مثل مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران، بنابراین امیدوار هستیم با کارهای ترویجی که انجام خواهیم داد .
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه