اخبار داغ

ثبت سالانه 40 هزار ازدواج زیر 14سال در ایران

ثبت سالانه 40 هزار ازدواج زیر 14سال در ایران
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: هنوز آمار دقیق و قطعی از میزان ازدواج زنان ایرانی با شهروندان خارجی و فرزندان حاصل از این ازدواج ها در اختیار نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «معصومه ابتکار» عصر سه شنبه در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد: آمار این ازدواج ها و فرزندان حاصل از آن نوسان دارد اما وجود این امر، مسجل است که جای نگرانی دارد.

ابتکار ادامه داد: دولت لایحه پذیرفتن تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با شهروندان خارجی را تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است که امیدواریم در اسرع وقت تصویب شود.

 ریشه فرهنگی کودک همسری اصلاح شود
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره کودک همسری نیز تصریح کرد: در این زمینه لایحه ای به مجلس شورای اسلامی دادیم تا ازدواج زیر 13 سال حذف شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات مربوط به پدیده کودک همسری، ریشه فرهنگی دارد که باید برای اصلاح آن اقدامات فرهنگی لازم و دقیقی انجام شود.

به گزارش ایرنا؛ رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی سیزدهم بهمن ماه به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: 5،4 تا 5،6 درصد ازدواج ها در سالیان اخیر مربوط به کودکان ١٠ تا ١4 سال است.

پروانه سلحشوری افزود: سالیانه بیش از 4٠ هزار ازدواج در این سن صورت می گیرد که آمار کمی نیست.

سلحشوری ادامه داد: هنوز رد طرح توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به صحن علنی نیامده است اما می توانیم حتی اگر این کمیسیون طرح را رد کند، آن را دوباره در صحن علنی مجلس بررسی کنیم.

به گفته وی، اگر بررسی این طرح به سال آینده موکول شود، امسال نمی توان برنامه ای برای این طرح انجام داد اما تلاش می کنیم سال آینده این طرح را دوباره بررسی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,  ریشه فرهنگی کودک همسری اصلاح شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه