اخبار داغ

طبق نظرسنجی؛

۶۳ درصد از مردم اروپا قطع رابطه با عربستان سعودی را ترجیح می دهند

۶۳ درصد از مردم اروپا قطع رابطه با عربستان سعودی را ترجیح می دهند
درخواست سعودی ها برای مبارزه با تروریسم همانند درخواست مافیا برای مبارزه با جرم یا انجام اقدامات مثبت یا درخواست ترامپ برای نپوتیسم (شایسته‌سالاری) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه بین الملل "تیتریک"؛ 63 درصد از مخاطبان انگلستان قطع رابطه با عربستان سعودی را ترجیح می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 بحث و مجادله در مرکز امانوئل در وست مینستر انگلستان در عصر روز دوشنبه به این نتیجه رسید که 63 درصد از مخاطبان بر این عقیده اند که غرب باید به روابط خود با عربستان سعودی خاتمه دهد.
,
 
,
کسانی که از این حرکت دفاع کردند، مهدی حسن، روزنامه نگار، مجری تلویزیون و نویسنده انگلیسی متولد عربستان سعودی و ماداوی الرشید، تاریخ دان عربستانی بودند. کسانی که علیه این حرکت سخن گفت، مأمون فندی، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکا و مصر و کریسپین بلانت، عضو محافظه کار مجلس عوام انگلیس بودند.
,
 
,
مخالفت با این اقدام با تغییر نظر کسانی که نامطمئن بودند، منجر به افزایش 10 درصدی این عقیده شد و آن را از 22 درصد به 32 درصد افزایش داد.
,
 
,
عربستان سعودی تحت رهبری بالفعل محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان، با بحران های خودساخته ای همچون؛ جنگ یمن، محاصره قطر، حمایت از ضد انقلابیون در منطقه بیداری اسلامی، سرکوب شدید مبارزه با فساد و قتل وحشیانه روزنامه نگار جمال خاشقچی رو در رو است. تمام اینها به پای شاهزاده جوان سعودی است.
,
 
,
با توجه به تضعیف اعتبار بین المللی عربستان سعودی، مهدی حسن و ماداوی الرشید مخاطبان را به پشتیبانی از این حرکت ترغیب کردند. برای آنها ذکر نمونه هایی از روابط ریاکارانه غرب با دولت محافظه کار خلیج فارس آسان بود.
,
 
,
truth گفت؛ حسن به عنوان یک قوه محرکه به جنگ ائتلاف سعودی در یمن که منجر به مرگ کودکان گرسنه شد و قتل وحشیانه خاشقچی اشاره کرد و گفت که اکنون زمان ایستادگی در برابر دولت خارج از کنترل ریاض است.
, truth,
 
,
این مجری تلویزیون تأکید کرد که نباید اجازه بدهیم که سعودی ها از پذیرفتن مسئولیت این قتل شانه خالی کنند. وی همچنین فهرستی از تخلفات سعودی اعم از تاریخچه ریاض در حمایت از گروه های تروریستی را ذکر کرد و سعودی ها را قهرمانان لیگ برتر در تأمین بودجه تروریسم خواند.
,
 
,
وی افزود: "درخواست سعودی ها برای مبارزه با تروریسم همانند درخواست مافیا برای مبارزه با جرم یا اقدامات مثبت یا درخواست ترامپ برای نپوتیسم (شایسته‌سالاری) است."
,
 
,
وی در جنجالی ترین سخنرانی خود گفت که عربستان سعودی داعشی است که ساخته شده است. این ادعا، واکنش شدید مخالفان وی را در میان سخنرانی برانگیخت.
,
 
,
ریاکاری غرب یک موضوع مداوم بود. پرفسور ماداوی الرشید با اشاره به نمونه اخیر، عربستان را بر پایه نقض حقوق بشر، مسئول اولتیماتوم اروپا به نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، دانست. وی عربستان سعودی را "زودپز" توصیف کرد و به شدت توصیه کرد که دولت های اروپایی هرگز در اموری که پادشاهی مرتکب می شود مداخله نداشته باشند.
,
 
,
نهایتا در پایان این مناظره، مخاطبان با حسن و الرشید موافقت کردند. این یعنی زنگ های هشدار برای ریاض باید به صدا دربیایند.
,
 
,
معصومه میرحسینی
, معصومه میرحسینی,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه