اخبار داغ

ما توانستیم/ 15

وضعیت حفاظت از حیات وحش اردبیل قبل و بعد از انقلاب+جزییات

وضعیت حفاظت از حیات وحش اردبیل قبل و بعد از انقلاب+جزییات
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان کمتر از یک درصد بوده هم اکنون این رقم به 7.8 درصد رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خداپرست در گفتگو با سبلان‌ما، اظهارداشت: با توجه به اینکه حیات وحش استان قبل و اوایل انقلاب اسلامی در حال نابودی بود ما سعی کردیم تا نسبت به احیای گونه آهوی مغان و مارال در دو سایت مجزا اقدام کنیم تا احیا و توسعه این حیات وحش ارزشمند را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل کمتر از یک درصد بوده است، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این وضعیت به 7.8 مساحت استان رسیده که سعی می‌کنیم در سال‌های آینده به میانگین کشوری برسیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل رقم منطقه شکارممنوع را 17.7 درصد اعلام کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد ادارات محیط زیست استان یک اداره بوده که هم اکنون به 10 ساختمان اداری و 12 ساختمان محیط بانی افزایش یافته است.
خداپرست به فعالیت دستگاه‌های سنجش کیفیت آب و هوا و سیستم آنلاین پایش رودخانه ارس اشاره کرد و افزود: در 6 پارامتر این سنجش‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود.
وی شناسنامه‌دار شدن تالاب‌ها و مدیریت جامع در این حوزه را یادآور شد و تصریح کرد: تعداد خودروهای فعال محیط ‌بانی در استان قبل از انقلاب یک مورد بوده که این رقم هم اکنون به 24 خودروی مجهز با سیستم‌های نوین حفاظتی تبدیل شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مجهز شدن این خودروها به دوربین‌ها و سیستم کنترل سنج اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل در بین استان های کشور در بخش حفاظت از محیط زیست توانست اخیرا رتبه برتر را به دست آورد تا از سوی معاون ریاست جمهوری تجلیل شود.
خداپرست از فعالیت سه سیستم پایش تصفیه‌خانه‌ها و مدیریت پساب نیز خبر داد و اضافه کرد: ما آزمایشگاه مجهزی را در اداره کل داریم که پایش‌ها را به صورت دقیق انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار پایش دقیق آب، هوا و مراقبت از خاک پایش واحدهای صنعتی و کنترل آلایندگی آنها به عنوان یکی از وظایف محیط زیست مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

انتهای پیام/

,

 

انتهای پیام/

,

 

انتهای پیام/

,

 

انتهای پیام/

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه