اخبار داغ

پرسشی که ضرورت دارد به سرعت به آن پاسخ داده شود؛

راز توقف گوشت مورد نیاز شش ماه استان تهران در گمرک چیست؟!

راز توقف گوشت مورد نیاز شش ماه استان تهران در گمرک چیست؟!
در روز‌هایی که صف خرید گوشت همگان را به تأسف واداشته و به تأکید بسیاری کارشناسان، تأثیرگرانی سرسام آور گوشت بر سفره بسیاری از ایرانیان دیده می‌شود، توقف ۱۷۰۰۰۰۰۰ کیلوگرم گوشت در گمرک را باید خبری شوکه کننده خواند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این خبری است که ساعاتی پیش به نقل از مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک ایران مخابره شده است؛ خبر توقف بیش از ۱۷ هزار تن گوشت در گمرک شهید رجایی. حجم بزرگی از کالای مصرفی که بر پایه برآوردها، با مصرف نیم سال گوشت مصرفی استان تهران برابری می‌کند؛ استانی که کسر بزرگی از جمعیت کشور را در خود جای داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
عددی که برای درک بزرگی آن کافی است بدانیم طبق گزارش‌های اعلامی، مصرف روزانه گوشت در استان تهران (پرمصرف‌ترین استان کشور) ۱۰۰ تن است و اگر سهم گوشت قرمز تولید داخل را کنار بگذاریم، این میزان گوشت متوقف مانده در گمرک شهید رجایی، می‌تواند پاسخگوی نیاز شش ماهه استان تهران به گوشت قرمز باشد؛ استانی که در قلب آن، پایتخت کشورمان قرار دارد که از جمله پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان است.
,
 
,
اعداد و ارقامی درشت که با یک حساب و کتاب سرانگشتی، می‌توان نتیجه گرفت تقریبا معادل یک ماه گوشت مورد نیاز کشور در گمرک رجایی متوقف مانده و خبری از ترخیص و توزیع آن در شبکه نیست؛ گوشت‌هایی که ارونقی تأکید دارد در ۶۱۹ کانتینر گوشت در منطقۀ ویژه اقتصادی شهید رجایی دپو شده و ناگفته پیداست، هرچه بیشتر متوقف بماند، هزینه‌های نگهداری آن افزایش خواهد یافت.
,
 
,
گوشت‌هایی که پیشتر اعلام شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند و به تأکید مسئولان گمرک، نگرانی بابت فاسد شدنشان وجود ندارد، چون یخچال‌های کانتینر‌ها به برق وصل هستند؛ اما نه نهاد‌های نظارتی برای ترخیص سریع تر و توزیعشان در بازار به خود زحمت می‌دهند و نه مدیران گمرک می‌کوشند، کاری برای الزام واردکنندگان به ترخیص هرچه سریع تر این گوشت‌ها انجام دهند.
,
 
,
وضعیتی که بی شک خوشایند آن‌هایی است که از بازار ملتهب گوشت در کشور سود سرشاری می‌برند و تمایل ندارند تغییری در آن به وجود آید. بازار ملتهبی که هرچند امثال سازمان تعزیرات حکومتی باید برای مقابله با آن پا به میدان بگذارند و اموری مانند توقف مشکوک حجم عظیمی از گوشت در گمرک را کنکاش کنند، آن گونه که خبرگزاری تسنیم از پیگیری اش از این نهاد خبر داده، هنوز به اطلاع این نهاد نرسیده است.
,
 
,
نکته‌ای ابهام برانگیز که وقتی بدانیم بنا بر تأکید مسئولان گمرک، بخش اعظم گوشت‌های دپو شده در گمرک به این نهاد اظهار نشده، مبهم‌تر به نظر می‌رسد تا جایی که ناگزیر از پذیرش این نکته خواهیم بود که تمایلی به کنترل بازار گوشت و مقابله با قیمت‌های روزافزون آن نیست، که اگر بود، می‌شد گوشت‌های دپو شده در گمرک را به سرعت ترخیص و روانه بازار کرد و روند واردات این محصول را که ظاهرا ساده است، پی گرفت تا هرچه سریع تر التهاب به وجود آمده فروکش کرده و گوشت به نرخ سابق بازگردد.
,
 
,
بازگشتی که مورد تقاضای عموم مردم است و ظاهرا به سادگی شدنی است، که اگر این گونه نبود، این حجم از گوشت در مبادی گمرکی کشورمان نمی‌رسید؛ اما برخی تمایل به رقم زدن آن ندارند؛ افرادی که ظاهرا خیالشان از توقف گوشت در کانتینر‌های یخچال دار و متصل به برق در گمرک و افشا نشدن هویتشان و تحت پیگرد قرار گرفتن، بسیار راحت است!
,
منبع: تابناک
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه