اخبار داغ

واکنش پمپئو به غیبت آلمان و فرانسه در نشست ضدایرانی ورشو

واکنش پمپئو به غیبت آلمان و فرانسه در نشست ضدایرانی ورشو
وزیر خارجه آمریکا در توجیه عدم حضور همتایان آلمانی و فرانسوی در نشست ضدایرانی ورشو، از احترام به حق انتخاب آنها سخن گفت و مدعی شد که به هرحال، این نشست دستاورد مهمی برای خاورمیانه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، پایتخت لهستان امروز چهارشنبه شاهد برگزاری نخستین روز از نشست ضدایرانی است که با ابتکار عمل آمریکا و با عنوان ظاهرفریب «ترویج آینده‌ای برآمده از صلح و امنیت در خاورمیانه» در سطح وزرای خارجه انجام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این درحالی است که غیبت «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان» وزرای خارجه آلمان و فرانسه به عنوان ۲ قدرت مطرح اروپایی، تنش‌های ناشی از خروج یکجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام را بیش‌ازپیش، نمایان می‌کند.
,
 
,
از سوی دیگر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از غائبین بزرگ این نشست ۲ روزه است.
,
 
,
البته پمپئو که پیش از عزیمت به ورشو، سفری به اسلواکی داشت؛ تلاش کرد تا غیبت چهره‌های سرشناس اروپا از این نشست را به گونه ای توجیه کند.
,
 
,
وی در این باره گفت: وزرای خارجه برخی کشورها می‌آیند و برخی دیگر هم نمی‌آیند. حق انتخاب با خود آنها است.
,
 
,
پمپئو در ادامه مدعی شد: فکر می‌کنیم که پیشرفت واقعی حاصل خواهد شد. ده‌ها کشور آنجا خواهند بود که با جدیت درباره خاورمیانه‌ای بهتر و باثبات‌تر تلاش خواهند کرد و امیدوارم وقتی روز پنجشنبه ورشو را ترک می‌کنیم، به این دستاورد رسیده باشیم.
,
 
,
گفتنی است در بیانیه وزارت خارجه در مورد این نشست اشاره‌ای به ایران نشده، اما پمپئو پیشتر گفته بود یک هدف عمده از برگزاری این کنفرانس، جمهوری اسلامی ایران است.
,
 
,
وزیر خارجه آمریکا اوایل بهمن ماه گفته بود کشورش قصد دارد برای مقابله با تهران یک ائتلاف تشکیل دهد
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه