اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی:

دستور ایجاد آمبولانس هوایی در آذربایجان غربی صادر شد

دستور ایجاد آمبولانس هوایی در آذربایجان غربی صادر شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از صدور دستور ایجاد آمبولانس هوایی یا بالگرد هوایی در استان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، جواد آقازاده در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان زنان استان نیز با ۳۰۰ تخت و ۳۰۰ هزار متر مربع در ارومیه ساخته می شود و در هفته سلامت افتتاح می شود، اظهار داشت: این طرح قرار بود دهه فجر افتتاح شود که به خاطر شرایط مالی به تاخیر افتاده و در هفته سلامت افتتاح خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با بیان اینکه توسعه و رشد عظیمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفت ادامه داد: طی سال جاری ۱۰۰ تخت به بیمارستان مطهری افزوده شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: بیمارستان طالقانی ارومیه نیز امسال توسعه یافته است، ولی از نظر ما جز بیمارستان هایی نیست که هزینه بکنیم.

,

آقازاده افزود: برای آینده در ارومیه، بیمارستان روانپزشکی، قلب و عروق و سوانح سوختگی را در جهتلو در برنامه ها داریم و همچنین بیمارستان اطفال در استان نیز پاسخگو نبوده و برای آینده ساخت آن نیاز است.

,

وی با بیان اینکه بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی حضرت آیت الله خویی نیز در هفته سلامت افتتاح خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و ۷۵۰ تخت در کل بیمارستانهای استان وجود داشته و هدف گذاری برای رساندن به تعداد ۵۵۰۰ تخت است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: فلج اطفال در اوایل انقلاب بیداد می کرد، ولی با واکسیناسیون این بیماری و بسیاری بیماری های دیگر همچون سرخچه و سرخک قابل کنترل شده اند.

,

آقازاده اضافه کرد: برای پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی قابل توسعه به ۱۰۰۰ تخت آیت الله هاشمی رفسنجانی منتظر تحویل زمین آن هستیم که اگر به ما تحویل دهند ما تعهد داده ایم که سه ساله آن را احداث کنیم.

,

آقازاده با بیان اینکه ۵۳۳ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی ،پایگاه بهداشتی و خانه بهداشت در راستای محرومیت زدایی و ارتقا شاخص های بهداشتی در استان هدف گذاری شده است تاکید کرد: ۴۵۰۰ دانشجوی پزشکی،رزیدنت در تمامی رشته ها در دانشکده پزشکی استان در حال تحصیل هستند.

,

وی بابیان اینکه آذربایجان غربی قطب پیوند کلیه است اظهار کرد: تاکنون  ۲۸۰۰ پیوند کلیه در استان انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه