اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران قم:

شهروندان قمی به هشدارهای ستاد بحران توجه کنند/ شهروندان در آبراهه ها و مسیر رودخانه ها اتراق نکنند

شهروندان قمی به هشدارهای ستاد بحران توجه کنند/ شهروندان در آبراهه ها و مسیر رودخانه ها اتراق نکنند
مدیرکل مدیریت بحران قم با اشاره به اینکه سیستم هشدار سیل در آبراهه های فرعی وجود ندارد، گفت: شهروندان در آبراهه ها و مسیر رودخانه ها اتراق نکنند و به هشدارهای ستاد بحران توجه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محسن اروجی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به بارندگی های اخیر در استان، اظهار داشت: بارندگی چند روز گذشته قم از قبل پیش بینی شده بود در شهر قم بارش باران را از ابتدای هفته داشتیم در مناطق کوهستانی مانند خلجستان و سلفچگان بارش برف وجود داشت که مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به قم با تلاش های راهداری باز بود و مشکل خاص وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: به همه شهروندان که در فصل زمستان قصد تردد در جاده های استان رادارند توصیه می شود همواره زنجیر چرخ همراه داشته باشند در روزهای گذشته برخی از خودروهایی که در جاده های کوهستانی قم تردد داشتند فاقد زنجیر چرخ بودند که به کمک راهداری و پلیس راه مشکلاتشان رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران قم بیان داشت: رانندگان در فصل زمستان از سالم بودن وسایل گرمایشی خودرو مطمئن باشند هنگام تردد در جاده مواد غذایی به اندازه کافی همراه خود داشته باشند از توقف در مسیرهای آزاد و حاشیه جاده ها بپرهیزند دیروز در جاده کاشان متأسفانه یک خودرو پراید در آزادراه توقف کرده بود که به دلیل برخورد یک خودروی سنگین 4 نفر از سرنشینان خودروی پراید جان باختند.

اروجی افزود: در روزهای گذشته فقط در برخی از نقاط شهر قم از جمله مناطق 2،6 و 1 شهری بارش رگباری باران را داشتیم که باعث آب‌گرفتگی در برخی از معابر شد اما خسارتی به اماکن مسکونی و تجاری وارد نشد.

وی تصریح کرد:  آب‌گرفتگی معابر امر طبیعی است زیرا در بارندگی ها آب هایی که جاری می شوند به داخل کانال ها وارد می شوند، متأسفانه در برخی از مناطق قم فاضلاب خانه ها نیز به این کانال‌ها سرازیر می شود و باعث می شود حجم کافی برای وارد شدن آب های باران در هنگام بارندگی در این کانال ها کاهش پیدا کند، همچنین به دلیل زباله‌هایی که در آبراهه‌ها و کانال ها ریخته باعث می شود در هنگام بارندگی ها زیرگذرها و ورودی این کانال ها مسدود شود.

شهروندان در آبراهه ها و مسیر رودخانه ها اتراق نکنند

مدیرکل مدیریت بحران قم بیان داشت: در برخی از مواقع هم بارندگی ها باعث فرورفتن آسفالت خیابان ها و معابر می شود اگر بر اثر بارندگی در معابر عمومی تخریبی صورت گرفت شهرداری قم حتماً نسبت بازسازی آن اقدام کنند.

اروجی خاطرنشان کرد: در ابتدای رودخانه قمرود از سد15 خرداد و حتی قبل از آن سیستم هشدار سیل را داریم اگرچه مشکل و هشداری وجود داشته باشد که این سیستم آن را اعلام کند و حتماً تصمیمات لازم و توصیه های هشداری لازم اتخاذ خواهد شد.

وی تأکید کرد: یک توصیه جدی همشهریان قمی داریم، چنانچه در روزهای آینده قصد سفر به مناطق کوهستانی مانند کهک، سلفچگان و خلجستان را دارند در آبراهه ها و مسیر رودها اتراق نداشته باشند و حتی خودروی خود را پارک نکنند زیرا ممکن است در بالادست رگباری را داشته باشیم و آبراهه و رودخانه خشک را سیل آبی کند زیرا سیستم هشدار سیل در آبراهه های فرعی وجود ندارد.

اروجی تأکید کرد: در زمان بارندگی در جاده ها از سرعت بیش از حد و سبقت بی جا نداشته باشند و با مأموران راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند از موتور سواران  که در جاده های فرعی تردد می کنند هم در خواست می کنیم کلاه ایمنی داشته باشند حتی در خیابان ها با توجه به لغزنده بودن جاده ها از کلاه ایمنی استفاده کنند متأسفانه در هفته چندین فوت موتورسواران که اغلب کلاه ایمنی نداشتند بسیار زیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شهروندان در آبراهه ها و مسیر رودخانه ها اتراق نکنند,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه