اخبار داغ

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب:

سینمای ایران از توانمندترین سینماهای جهان است/ روشنفکرهای غرب‌زده معتقدند موفقیت‌های ملت نباید مطرح شوند

سینمای ایران از توانمندترین سینماهای جهان است/ روشنفکرهای غرب‌زده معتقدند موفقیت‌های ملت نباید مطرح شوند
مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب با بیان اینکه سینمای ما اکنون یکی از توانمندترین سینماهای جهان است، گفت: روشنفکرهای غرب‌زده اعتقاد دارند که موفقیت‌های جامعه و قهرمان‌های ملت ایران نباید دیده و مطرح شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مشهدپیام، وحید جلیلی شب گذشته در بیست‌وهفتمین جلسه از سلسله‌جلسات گفتار عصر که با موضوع «به سوی سینمای ایران» در حسینیه هنر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره فجر امسال از بهترین جشنواره‌های سال‌های اخیر بود، گفت: عده‌ای به علت وجود فیلم‌های نامربوط و سیاه اعتقاد داشتند بدترین جشنواره بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اظهار کرد: فکر روشنفکرها این نیست که آن‌ها هم فیلم بسازند بلکه می‌گویند می‌خواهیم با آزادی فیلم بسازیم.

,

وی با اشاره به اینکه با بررسی این جریان متوجه می‌شوید که برخی از فیلم‌ها نباید ساخته شوند، افزود: روشنفکرها معتقد هستند ساختار سینمای ایران بر حذف بوده و تولید و تماشای بسیاری از فیلم‌ها جرم به شمار می‌رود.

,

جلیلی متذکر شد: روشنفکرهای غرب‌زده اعتقاد دارند که موفقیت‌های جامعه و قهرمان‌های ملت ایران نباید دیده و مطرح شوند، به همین دلیل باید از این خط قرمزها عبور کنید که کار بزرگی خواهد بود.

,

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب در تشریح خوب بودن جشنواره فجر امسال، بیان کرد: در جشنواره نشان داده شد که جشنواره غرب برای دور کردن موفقیت‌ها و قهرمان‌ها وجود ندارد.

,

وی متذکر شد: یکی از حربه‌ها در هنگام جنگ، نعل وارونه زدن است که بیان می‌کنند نظام سانسورچی می‌گوید فلان پلان را باید حذف کنید.

,

جلیلی تأکید کرد: سینمای ما اکنون یکی از توانمندترین سینماهای جهان است که از نظر کمی و کیفی جلوتر از اروپا که در رتبه‌های بعد هالیوود و بالیوود است قرار دارد، هنرمندان و بازیگران توانمندی در سینما هستند.

,

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اضافه کرد: فضای جهانی انکار سینمای جمهوری اسلامی، در داخل کشور هم توسط غرب وجود داشته و اگر شما کار شاهکاری هم تولید کنید از سوی همین اقلیت مورد تحقیر واقع می‌شود.

,

وی با اشاره به واکنش‌های مثبت به فیلم‌های خوب جشنواره امسال، افزود: برخی اعتقاد دارند بر روی فیلم دارای اشتراکات با جو رسمی نمی‌توان حساب باز کرد.

,

جلیلی تشریح کرد: به این معنی که اگر فیلم حاوی روایتی از غرب درباره انقلاب باشد عین آزادگی است و در غیر این صورت شما اصلا سینماگر به شمار نمی‌روید.

,

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اظهار کرد: طی سال‌های اخیر اضافه شدن برخی از گذرواژه‌ها، سینما را ضایع کرده برای مثال سینمای نفتی، سینمای سفارشی یا سینمای دولت اثر بسیار زیادی داشته‌اند که این ادبیات از طریق رسمی‌ترین رسانه‌های نظام نیز تبلیغ می‌شود.

,

وی بیان کرد: هم‌اکنون سینمای ایران فشار بسیاری سنگینی را تحمل می‌کند که تا از این فشارها کاسته نشود، ارزش کار کارگردانان پدیدار نمی‌شود.

,

جلیلی با اشاره به اینکه در صورت دفاع رسانه وابسته به نظام از مدافعانش می‌گویند رسانه ملی است یا میلی، پس عدالت چه شد؟، گفت: اصلا اشاره نمی‌کنند که آیا سینمای ما عادلانه است؟

,

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب با بیان اینکه سینمای ایران سیاه نیست، ادامه داد: پس از 30 سال برای نخستین بار درباره مرصاد فیلم ساخته شده است، تا از این فضا عبور نکنیم امکان رسیدن به فضای مطلوب وجود ندارد.

,

وی تأکید کرد: جنگ نرم وجود دارد اما انکار می‌کنند، افزود: سینمای ایران وضعیت شدیدا غیرطبیعی دارد در عین حال سینمای آمریکا درباره تمامی مسائل و مقاطع برای مثال کلیسا فیلم می‌سازد.

,

جلیلی اضافه کرد: با گذشت 40 سال چرا فیلمی از نماز جمعه یا راهپیمایی ساخته نشده؟ حتی کارگردان‌های انقلابی هم به آن نپرداخته‌اند.

,

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب یادآور شد: سوژه‌ها و قهرمانان زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان در خصوص آنان فیلم ساخت.

,

وی با اشاره به اینکه برخی از فیلم‌های جشنوار فجر امسال دارای جایگاه خوبی هستند، اظهار کرد: از این فیلم‌ها باید دفاع کرد و برای آنان کلیدواژه ساخت.

,

جلیلی با اشاره به اینکه نقد فیلم در کشور زیاد است اما نقد سینما نداریم، بیان کرد: در ایران اعتقاد دارند که سینما تنها یک فرم است اما در صورتی که این گونه باید باید آن را تعطیل کرد.

,

مسئول دفتر مطالعات فرهنگی جبهه فرهنگی تأکید کرد: سینمای ملی ما اکنون به توان جدی نیاز دارد و باید به آن نوع نگاه رهبری به هنرمندان و چگونگی دفاع از آنان دست پیدا کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه