اخبار داغ

معاون خدمات شهری شهرداری همدان مطرح کرد؛

تشدید زباله‌گردی به علت وضعیت بد اقتصادی و الگوی مصرف مردم

تشدید زباله‌گردی به علت وضعیت بد اقتصادی و الگوی مصرف مردم
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: وضعیت بد اقتصادی و الگوی مصرف نادرست، عمل زباله‌گردی را در سطح شهر تشدید کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید علی‌ضمیر  امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه زباله‌گردی به دلیل وضعیت خاص اقتصادی کشور پر رنگ‌تر از گذشته شده، اظهار کرد: البته جمع‌آوری ضایعات در همدان توسط یک پیمانکار انجام می‌شود و اغلب افراد ضایعات حاصل از زباله‌گردی را به این پیمانکار واگذار می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل ایجاد ضایعات را می‌توان سبک نادرست زندگی بخشی از اقشار جامعه دانست، افزود: این افراد بیشتر در مناطق مرفه که زباله‌های ارزشمندی در آن یافت می‌شود، ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه قانونی برای مقابله با زباله‌گردها نداریم، تصریح کرد: حدود 200 تا 250 نفر زیر پوشش یک پیمانکار هستند که ضایعات خود را به او تحویل می‌دهند.

,

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد، حدود 300 نفر هم به صورت غیر رسمی به زباله‌گردی می‌پردازند و خارج از این سیستم فعالیت می‌کنند.

,

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه بسیاری از افراد از این طریق هزینه زندگی خود را تأمین می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای حل این معضل باید زمینه‌های لازم را فراهم کرد.

,

وی گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و استفاده بهینه و تغییر الگوی مصرف می‌تواند به حل این معضل کمک کند.

,

معاون خدمات شهری شهرداری همدان تأکید کرد: در این برهه شاهد ورود افرادی هستیم که تا پیش از این شغل‌های دیگری داشتند اما اکنون به علت شرایط بد اقتصادی به زباله‌گردی روی آورده‌اند.

,

وی با بیان اینکه با کاهش ضایعات، جذابیت آن برای زباله‌گردها نیز کاهش می‌یابد و این پدیده می‌تواند برطرف شود، خاطرنشان کرد: تفکیک زباله باید از مبدأ یعنی از منازل آغاز شود و در مرحله پایانی سایت دفن زباله، امور مربوط به تفکیک نهایی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه