اخبار داغ

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین خبر داد؛

توزیع میوه شب عید در قزوین از ۲۵ اسفند ماه

توزیع میوه شب عید در قزوین از ۲۵ اسفند ماه
رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند ماه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود محمودی در گفت‌وگو با شاخص، با اشاره به اینکه مردم نگران خرید میوه شب عید نباشند، اظهار کرد: میوه شب عید مردم  استان به اندازه کافی تامین، تهیه و در حال ذخیره سازی است و در این زمینه مشکلی نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

این مسئول با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار متولی میوه شب عید، سازمان تعاون روستایی است گفت: از ۳ ماه گذشته ذخیره سازی سیب و پرتقال که میوه پرمصرف شب عید است در برنامه کاری قرار گرفت.

,

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اعلام کرد: سیب مورد نیاز استان نسبت به سال گذشته با ۶۰ درصد افزایش در سردخانه ذخیره سازی شده است که از شهرستان دماوند تهران و شهرستان اشنویه آذربایجان غربی با کیفیت عالی تامین شده است.

,

محمودی ادامه داد: ۸۰۰ تن سیب برای عید نوروز در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده که ۶۰ درصد آن سیب زرد و ۴۰ درصد سیب قرمز است.

,

وی با بیان اینکه میزان ذخیره سازی پرتقال هم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: تاکنون ۴۷۰ تن پرتقال در سردخانه استان ذخیره سازی شده و تا رسیدن به میزان سهمیه تعیین شده که ۱۱۰۰ تن است، ادامه خواهد داشت.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: پرتقال شب عید امسال از نوع شمال (تامسون) و جنوب (والنسیا) تهیه شده است.

,

محمودی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در کمیته راهبردی، میوه‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در غرفه‌هایی که به زودی مکان آن‌ها تعیین و اعلام می‌شود، با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه خواهند شد.

,

وی با اشاره به اینکه میوه شب عید ۱۵تا۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود، یادآور شد: سال گذشته ۸۷ غرفه در استان برای عرضه مستقیم میوه شب عید در نظر گرفته شده بود که امسال تا ۱۰۰ غرفه افزایش می یابد.

,

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین همچنین از احداث بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در قزوین خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال همشهریان کالاهای تنظیم بازار با قیمت تعادلی در این مرکز عرضه خواهدشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه