اخبار داغ

استاد دانشگاه تهران در جمع اساتید دانشگاه آزاد بوشهر:

هویت و ماهیت انقلاب اسلامی متمایز با سایر انقلاب هاست

هویت و ماهیت انقلاب اسلامی متمایز با سایر انقلاب هاست
استاد دانشگاه تهران گفت: هویت و ماهیت انقلاب اسلامی متمایز با سایر انقلاب های جهان است و نتایج مطالعات اجتماعی و گفته مورخان آن را ثابت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ ابراهیم متقی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اظهار کرد: شما عزیزان وظیفه خطیری را در یک حوزه متفاوت جغرافیایی کشور برعهده دارید؛ چراکه در نوار مرزی خلیج‌فارس و حاشیه نقشه پهناور کشور حضور دارید که موقعیت حساسی دارد و باید علاوه بر فعالیت‌های آموزشی برای پرورش نسل جوان با محرومیت‌های موجود نسبت به دیگر مناطق نیز مقابله کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی با طرح این سؤالات که به نظر شما چرا امروز کشور در وضعیت تحریم قرار گرفته است و شاهد اعمال شدیدترین فشارهای اقتصادی به کشور هستیم و چرا محدودیت‌های بین‌المللی روزبه‌روز در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: برخلاف اعتقاد غربی‌ها، ایران در ۴۰ سال گذشته به هیچ عنوان رویکرد تهاجمی نداشته است.

,

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: واقعیت این است که ایران خود قربانی بی‌نظمی‌ها، بی‌امنیتی‌ها و اقتدارگرایی‌های خودخواهانه و سلطه‌گرایانه منطقه‌ای و بین‌المللی است و کشور ما همواره نسبت به محدودیت‌ها و زورگویی‌هایی که بر علیه آن شکل گرفته، واکنش نشان داده است.

,

متقی با بیان اینکه هویت و ماهیت انقلاب اسلامی ایران متمایز با سایر انقلاب‌های جهان است، عنوان کرد: این گفته کارشناسان داخلی نیست؛ بلکه نتایج مطالعات اجتماعی و ادعای اثبات شده مورخان، محققان، جامعه‌شناسان و اندیشمندان جهانی آن را ثابت می‌کند.

,

, ,

وی ادامه داد: مطالعات اجتماعی در اقصی نقاط جهان مبتنی بر مشاهدات عینی، توصیف، شناخت درجه اول، درک محیط اجتماعی و مواردی از این قبیل است که بر‌این‌اساس جامعه‌شناسان با حضور در کشور و لمس واقعیت‌ها، انقلاب ما را جدای از دیگر انقلاب‌ها دانسته‌اند.

,

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه از زمان شکل‌گیری اولین اعتراضات مردمی در ایران علیه رژیم شاه بسیاری از خبرنگاران برای شنیدن حرف مردم و متوجه شدن هدف امام راحل در کشور حضور داشتند، خاطرنشان کرد: یکی از این صاحب‌نظران فوکو بود که بعد از حضور در ایران اولین کتاب خود را با نام « انقلاب ایران، اولین انقلاب پست مدرن جهان» منتشر کرد و در آن از وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران سخن گفت.

,

متقی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۶ دانشجوی دانشگاه تهران بودم و از نزدیک فضای سیاسی آن زمان دانشگاه را تجربه کرده‌ام، یادآور شد: فضای آن زمان دانشگاه، یک فضای سیاسی منحصر به فرد انقلابی بود. همه گروه‌های سیاسی با رویکردها و شعارهای مختلف حضوری فعال داشتند، اما شعار برخی گروه‌های مختلف سیاسی به غیر از پیروان راستین حضرت امام خمینی(ره) مبتنی بر خشونت، نفرت و انتقام بود.

,

وی، شعارهای انقلاب مردمی ایران را ساده‌ترین راه برای درک وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها دانست.

,

این استاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه دفاع از انقلاب امروز، دفاع از کلیات است، متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران خواهان آزادی، استقلال، هویت و جمهوری اسلامی است و طبیعی است که دشمنان در مقابل این خواسته‌ها قد علم کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه