اخبار داغ

با همکاری ارشاد و شهرداری تهران؛

جشنواره دستفروشان در تئاتر شهر برقرار است/ نورپردازی برای فروش!

جشنواره دستفروشان در تئاتر شهر برقرار است/ نورپردازی برای فروش!
فضای پیرامون تئاتر شهر که قرار بود با آغاز سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر شهر ساماندهی شود، با فضاسازی انجام شده بیش از پیش در خدمت دستفروشان قرار گرفته است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موضوع دستفروشان پیرامون تئاتر شهر، تبدیل به معضلی اساسی شده که گویی شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانایی ساماندهی آن را ندارند و اگر هم دارند دغدغه لازم برای حل این معضل در نهادهای تصمیم گیرنده وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و در ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، انتظار می‌رفت مدیران و مسئولان وزارت ارشاد، شهرداری تهران و شورای شهر در پیرامون مجموعه تئاتر شهر فضایی را شایسته این جشن تدارک ببینند اما واقعیت امر حاکی از آن است که این فضا برای آسایش و راحتی هر چه بیشتر دستفروشان پیرامون مجموعه تئاتر شهر ساماندهی شده است.

,

روز ۸ بهمن سعید اسدی رئیس مجموعه تئاتر شهر طی گفتگویی درباره اینکه آیا این فضا با توجه به برگزاری جشنواره تئاتر فجر و جشن ۴۰ سالگی انقلاب ساماندهی می‌شود یا نه، اعلام کرد: با تعامل خوبی که با دکتر آبادیان شهردار منطقه ۱۱ و آقای طاهری شهردار ناحیه داشتیم، گفتگوهای مفصلی کردیم و برنامه‌های خیلی مؤثری نیز شهرداری دارد که طی آن‌ها خواسته‌های از پیش مطرح شده هنرمندان و همچنین تئاتر شهر در این خصوص، مورد توجه قرار گرفته است.

,

, ,

وی تأکید کرده بود: یک فرآیند قانونی و فرآیند آماده‌سازی برای ساماندهی دستفروش‌های اطراف تئاتر شهر تدارک دیده شده که آرام‌آرام اجرا می‌شود. اولین فاز این طرح امکانی است که برای جشنواره تئاتر فجر فراهم می‌شود و طی آن در حوالی تئاتر شهر یک گذر نوری برای ایام دهه فجر احداث می‌شود که هم برای زیباسازی فضا و هم برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر در نظر گرفته شده است.

,

اسدی درباره این موضوع که دستفروشان مدنظر در هنگام غروب و ساعات شب با نصب لامپ و چراغ فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر را به انحصار خود درمی‌آورند و آیا با توجه به این وضعیت طرح ساماندهی مدنظر شهرداری منطقه ۱۲ این ساعات از غروب و شب را هم شامل می‌شود، گفته بود: محل تردد و گذری که به شکل نوری ایجاد می‌شود امکانی فیزیکی است که حضور دستفروش‌ها را در گذر کنار تئاتر شهر غیرممکن می‌کند.

,

سازه‌ای که توسط شهرداری در تعامل با مجموعه تئاتر شهر در ضلع غربی محوطه این مجموعه تئاتری نصب و چراغانی شده است اما با شروع سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تبدیل به امکانی جدید برای دستفروشانی شده که طی سال‌های اخیر حلقه محاصره مجموعه تئاتر شهر را تنگ‌تر و تنگ‌تر کرده‌اند.

,

, ,

با آغاز سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دستفروشان در میان سازه‌ای که نورپردازی شده، از این امکان که شهرداری تهران و وزارت ارشاد برایشان تدارک دیده‌اند به بهترین نحو ممکن بهره برداری می کنند و نورپردازی انجام شده شرایط فروش‌شان را بهتر کرده است.

,

گویی در ایام برگزاری جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر برنامه‌ریزی به شکلی بوده که فضا برای این فروشندگان دوره‌گرد که در حال حاضر مانند مغازه‌داران ضلغ غربی خیابان ولیعصر (عج) مدعی فضا و مکان خود هستند، بهسازی شود.

,

با دیدن چنین شرایط و فضایی این سؤال هر چه قدرتمندتر در ذهن شکل می‌گیرد که آیا مدیران و مسئولان وزارت ارشاد، شهرداری تهران، شورای شهر و نهادهای تصمیم گیرنده دیگر در مقابل ساماندهی فضای پیرامون تئاتر شهر ناتوان هستند؟ آیا مدیران و مسئولان تصمیم گیرنده توانایی این را ندارند که در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی فضایی در خور شأن انقلاب اسلامی ایران و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را در پیرامون مجموعه تئاتر شهر فراهم کنند؟

,

باید حق داد که وقتی هیچگونه اقدام تأثیرگذاری از سوی وزارت ارشاد و شهرداری تهران در این زمینه رخ نمی‌دهد، این تصور به وجود می‌آید که فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر به عنوان مکانی فرهنگی و هنری برای مدیران و مسئولان تصمیم‌گیرنده دارای اهمیت نیست و شاید روزی شاهد حضور دستفروشان در ورودی‌های تئاتر شهر و حتی سالن‌های انتظار مجموعه باشیم.

,

بارها و در رسانه‌های مختلف به وضعیت دستفروشان در فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر اشاره شده ولی هر بار که این مسائل مطرح شده، مدیران و مسئولان بیشتر در راستای بهبود شرایط و امکانات دستفروشان اقدام کرده‌اند تا ساماندهی فضای پیرامون مجموعه «تئاتر شهر»!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه