اخبار داغ

مدیرکل بهره‌وری سازمان اوقاف اعلام کرد

ارز آوری بیشتر با اتصال به زنجیره‌های کشاورزی و بازار فروش

ارز آوری بیشتر با اتصال به زنجیره‌های کشاورزی و بازار فروش
مدیرکل بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هدفگذاری در حوزه زنجیره‌های کشاورزی و اتصال به بازار فروش می‌تواند ارزآوری بیشتری داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، غلامعلی رحیمی طی گفت و گویی اظهار کرد: سازمان اوقاف با داشتن یک میلیون هکتار اراضی که قریب به یک سوم موقوفات کشور است، یک سیزدهم ظرفیت اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: در یکسال گذشته رویکرد سازمان اوقاف در اراضی کشاورزی منفعلانه بود ولی اکنون در اراضی و موقوفات کشاورزی رویکرد فعالانه یافته و به ارتقای بهره‌وری می‌اندیشد.

مدیرکل بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: موضوع کشت بیابانی پایه برای رقبات فاقد آب و یا کم آب و موضوع رقبات زنجیره‌ای کشاورزی برای رقباتی که دارای آب هستند و نیز موضوع احیای بهره‌برداری از رقباتی که قبلا از آب، قنات و چاه بهره‌مند بودند از برنامه‌های این سازمان در بهره‌وری اقتصادی است.

رحیمی با بیان اینکه توجه به رونق حوزه کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است، افزود: این حوزه دارای ضریب اشتغال بیشتر، پایدارتر و ارزبری کمتری دارد.

این مسئول با بیان اینکه با هدفگذاری در حوزه زنجیره‌های کشاورزی و اتصال به بازار فروش می‌تواند ارزآوری بیشتری داشته باشد، گفت: سازمان اوقاف با توجه به جایگاه حاکمیتی و اجرایی، مزیت نسبی نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد و می‌تواند به عنوان الگو و نمونه در مزارع کشور طرح‌های ملی را پیاده کند و کشاورزی نوین مبتنی بر زنجیره را ترویج دهد.

رحیمی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی از اولویت سازمان است، افزود: در این حوزه، روش‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری مبنی بر اینکه مطالعات توجیهی، فنی، بازار و اقتصادی طرح آمادگی لازم را داشته باشد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای رقباتی که معارض دارند بررسی موضوع مشارکت با این افراد در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امروز تاکید بر این است رقباتی که صاحبان حقوقی دارند حقوق آنها بررسی و بر اساس آن سهم موقوفات مشخص و طرح‌های مشارکت طرح‌ریزی شود.

رحیمی گفت: استان مازندران با توجه به میزان بارندگی مناسب و بالاتر از میانگین کشوری مبنای خوبی برای کشاورزی است و با توجه به ظرفیت آبی خوبی که در رقبات وجود دارد آن را برای کشاورزی در اولویت بالاتری قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه