اخبار داغ

گزارش تصویری/

درکه پاتوق محبوب کوهنوردی در پایتخت/تصاویر

درکه پاتوق محبوب کوهنوردی در پایتخت/تصاویر
تهران شاید در نگاه اول شهری آلوده و پر از ساختمان های بلند و سیمانی به نظر برسد؛ اما در نقاط مختلف این شهر مکان های تفریحی وجود دارد که برای لحظاتی نشاط و طراوت را به زندگی باز می گردانند. یکی از این مکان های محبوب برای گردش، پیاده روی و کوه نوردی، درکه است. این تفرجگاه قدیمی در غربی ترین کوهپایه شمال تهران واقع شده است و یکی از ییلاقات قدیمی و زیبای شمیرانات محسوب می شود. این مکان دیدنی به خاطر طبیعت زیبا، آب و هوای دلپذیر، کوچه باغ های باصفا، آلوهای ترش و شیرین، آب انار و رستوران های سنتی خود مشهور شده است.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تهران شاید در نگاه اول شهری آلوده و پر از ساختمان های بلند و سیمانی به نظر برسد؛ اما در نقاط مختلف این شهر مکان های تفریحی وجود دارد که برای لحظاتی نشاط و طراوت را به زندگی باز می گردانند. یکی از این مکان های محبوب برای گردش، پیاده روی و کوه نوردی، درکه است. این تفرجگاه قدیمی در غربی ترین کوهپایه شمال تهران واقع شده است و یکی از ییلاقات قدیمی و زیبای شمیرانات محسوب می شود. این مکان دیدنی به خاطر طبیعت زیبا، آب و هوای دلپذیر، کوچه باغ های باصفا، آلوهای ترش و شیرین، آب انار و رستوران های سنتی خود مشهور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اهالی این منطقه خوش آب و هوا و فرح بخش خانه های خود را به صورت خطی، در مسیری شمالی-جنوبی و در امتداد رودخانه درکه ساخته اند. در ادامه محله درکه، دره اوین قرار دارد؛ جایی که فضایی پلکانی و استخری طبیعی در کناره رود درکه ایجاد شده است. در گذر زمان رستوران ها و قهوه خانه هایی سنتی و مدرن در مسیر رود ساخته شدند که امروزه بین گردشگران و اهالی به نام هفت حوض معروف است. 

,

گفته می شود نام درکه از درگِ که نوعی کفش برای راهپیمایی روی برف است برداشته شده؛ البته برخی نیز معتقدند که نام درکه به دلیل وجود دره ای که در بالای این منطقه وجود دارد به آن داده شده است.

,

, , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه