اخبار داغ

عملیات اجرایی مرحله اول فسفات چرام آغاز شد/ذخیره ۸۰ میلیون تنی معدن فسفات چرام و اشتغالزایی بیش از هزار نفر

عملیات اجرایی مرحله اول فسفات چرام آغاز شد/ذخیره ۸۰ میلیون تنی معدن فسفات چرام و اشتغالزایی بیش از هزار نفر
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز به کار این طرح با اشاره به اینکه، عمده مطالعات معدنی در استان، بر تسریع در روند طرح معدن فسفات در شهرستان چرام متمرکز شده است گفت:مرحله اول این معدن با ساخت کارخانه آهک و هیدراته از امروز آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از چرام؛نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز به کار این طرح با اشاره به اینکه، عمده مطالعات معدنی در استان، بر تسریع در روند طرح معدن فسفات در شهرستان چرام متمرکز شده است گفت:مرحله اول این معدن با ساخت کارخانه آهک و هیدراته از امروز آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چرام,

 

,

هاشمی پور با بیان اینکه، بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای اولیه این طرح اختصاص داده شده است افزود: با برنامه ریزی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته، معدن فسفات چرام به مرور توسعه پیدا خواهد کرد و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان این منطقه فراهم خواهد شد.

,

 

,

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران هم از اجرای تمهیدات لازم برای اجرای کامل این طرح خبر داد و گفت:در تصمیمات جدید و کارشناسی شده این شرکت و سازمان توسعه نوسازی معادن صنایع معدن ایران، برای به نتیجه رساندن این طرح و برخورداری مردم از مزایای آنان تا رسیدن به نتیجه نهایی تلاش خواهد شد.

,

 

,

وجیه‌الله جعفری افزود:بعد از اجرای فاز اول طرح که مربوط به بخش آهکی و تولید آهک هیدراته است در فاز‌های بعد طرح معدن فسفات را عملیاتی خواهیم کرد.

,

 

,

وی ذخیره معدن فسفات چرام را ۸۰ میلیون تن با عیار ۵/۸ تا ۹ درصد اعلام کرد و اضافه کرد:با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

,

 

,

 

,

شهرستان چرام با بیش از ۳۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه