اخبار داغ

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد:

حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد طی ۳ سال آینده/ ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش، نیازمند مسکن هستند

حل مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد طی ۳ سال آینده/ ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش، نیازمند مسکن هستند
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در یک برنامه ۳ ساله به دنبال خانه‌دار کردن تمام خانواده‌های فاقد مسکن تحت پوشش هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ابراهیم بازیان در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب، اظهار کرد: تامین مسکن مناسب و مقاوم برای مددجویان همواره یکی از دغدغه های کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که در سال های اخیر این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: خانه دار شدن خانوارهای تحت پوشش سبب کاهش مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانوارهای تحت پوشش شده و لذا از اولویت مهم کمیته امداد در کنار سایر خدمات،  خانه دار کردن خانوارها و بهبود وضع مساکن آنان است.

,

وی، با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مددجویان این نهاد در روستاها ساکن هستند، افزود: با توجه به اینکه ایران یک کشور زلزله خیر است، مقاوم سازی و نوسازی بافت مساکن روستایی باید در کانون توجه قرار گیرد.

,

بازیان، با بیان اینکه نهضت مقاوم سازی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن در روستاهای کشور و در استان های محروم شروع شده است، تصریح کرد: آذربایجان غربی یکی از استان های هدف در این زمینه بوده و اولویت اصلی ما نیز در مسکن، مددجویان فاقد مسکن و خانواده ایتام است تا بتوانیم مشکل مددجویان را حل و از مستاجری به خانه دار شدن سوق دهند‌.

,

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در این راستا سال آینده را به عنوان سال توجه بیش از پیش و شکستن صف خانه دار شدن مددجویان قرار داده ایم و در این زمینه نیز نیازمند همکاری نهادها، دستگاه های اجرایی، مسئولین و خیرین و حامیان هستیم.

,

وی، افزود: کمیته امداد در یک برنامه سه ساله به دنبال این است تا تمام خانواده های فاقد مسکن را خانه دار کند و این امر هم شدنی است زیرا اقداماتی که در چند سال اخیر به جهت ارایه خدمات در این زمینه انجام گرفته است نمود عینی و مصداق بارز برای این موضوع است.

,

بازیان، در ادامه از افزایش تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی، حدود ۵۰۰ هزار خانوار دیگر تحت پوشش کمیته امداد درآمدند و تعداد خانوار های تحت پوشش به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار رسید.

,

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ هزار خانوار نیازمند مسکن هستند که از این رقم نیز ۱۰ درصد در سطح روستاها و ۹۰ درصد در شهرها ساکن هستند‌.

,

وی، با بیان اینکه کمیته امداد عزم جدی برای خانه دار شدن مددجویان دارد، گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل کمک های امدادی، مشارکن خیران و کمک های مردمی از محل صدقات و زکات برای مقاوم سازی مسکن مددجویان این نهاد در سطح کشور هزینه شد.

,

بازیان، افزود: رویکرد ما از مسکن دار شدن مددجویان، توانمندسازی آنان و کاستن از مشکلات اقتصادی و ایجاد روحیه نشاط و امید به زندگی و پیوند دادن فرهنگی و اجتماعی مددجویان است تا روزی که به خانوارهای مددکار تبدیل شوند.

,

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، به ساخت مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: زلزله کرمانشاه سبب توجه به مقاوم سازی مساکن روستایی شد و در این زمینه  ۱۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی کرمانشاه مقاوم سازی می شود که پنج هزار واحد آن ۱۰۰ درصد تعمیر شده و پنج هزار واحد باقیمانده نیز که چهار هزار و ۷۰۰ واحد آن روستایی و ۷۰۰ واحد شهری است تا پایان سال به پایان خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه