اخبار داغ

تاریخچه ای از حملات گروهک های تروریستی در سیستان وبلوچستان

تاریخچه ای از حملات گروهک های تروریستی در سیستان وبلوچستان
تاریخچه ای از مهم ترین حملات تروریستی در سیستان وبلوچستان منتشر شد که در آن دشمن به هیچ یک از اهداف شوم خوددست نیافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در روزهایی که مردم ایران غرق شادی برای گذر از چهل سال شکوفایی انقلاب اسلامی بودند و گام اول انقلاب را با عزت، افتخار، پیشرفت، آبادانی و سربلندی طی کردند، دشمنان نظام و انقلاب اما تاب و توان تحمل این خوشحالی را نداشته و از حضور میلیونی مردم از تمامی اقشار اهم از شیعه و سنی، لر و کرد و غیره در راهپیمایی 22 بهمن خشمگین شده بودند و این خشمگینی باعث شد تا شامگاه گذشته در حمله ای بس ناجوانمردانه، گروهک تروریستی جیش الظلم یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه آزمودن خود بودند را در جاده خاش به زاهدان مورد هدف انتحاری قرار دادند. در این حادثه 27 تن از سربازان غیور ایران زمین شهید و 13 تن مجروح شدند.
 
تاریخچه حوادث تروریستی در استان
۱۴ فوریه ۲۰۰۷ (بهمن سال 85)در شهر زاهدان در نتیجه انفجار اتومبیل بمب گذاری شده ۱۱ نفر از نیروهای سپاه کشته شده و ۳۱ نفر زخمی شدند. مسئولیت این حمله را گروهک جندالله به عهده گرفت. شش نفر به اتهام آماده سازی این حملات دستگیر و اعدام شدند.
 ۲۸ می سال ۲۰۰۹ (خرداد ماه سال 88)در مسجد شهر زاهدان در زمان نماز مغرب تروریست انتحاری گروهک جندالله خود را منفجر کرد. ۲۷ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

۱۸ اکتبر ۲۰۰۹(آّبان ماه 88) در شهر سرباز ، تروریست انتحاری گروهک جندالله، مواد منفجره را به داخل ساختمانی برد که در آنجا جلسه منطقه ای رهبران شیعه و سنی با حضور نماینده فرماندهی عالی سپاه پاسداران در جریان بود. ۴۲ نفر کشته شدند. از جمله چند افسر سپاه و همچنین معاون فرمانده نیروهای زمینی سپاه ژنرال نورعلی شوشتری.

۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۰ (تیر89)در شهر زاهدان در نزدیکی مسجد دو تروریست انتحاری خود را منفجر کردند. ۲۷ نفر کشته شدند (از جمله چند سرباز سپاه) و بیش از ۱۷۰ نفر در این حادثه آسیب دیدند. گروهک جندالله اعلام کرد که این انفجار انتقام برای اعدام عبدالمالک ریگی فرمانده آنها (۲۰ ژوئن ۲۰۱۰) توسط مقامات ایرانی بوده است.

۱۴ دسامبر ۲۰۱۰(آذر 89) در نتیجه دو انفجار توسط تروریست های انتحاری گروهک جندالله در چابهار ، ۳۳ نفر کشته و تقریبا ۱۰۰ نفر زخمی شدند. این حملات در روز عاشورا اتفاق افتاد. این آخرین حمله ی تروریستی بزرگ توسط جندالله بود برای آنکه در آن زمان این گروهک متلاشی شد و بسیاری از اعضای آن دستگیر و اعدام شدند.
 
تاریخچه حملات تروریستی گروهک موسوم به جیش العدل در استان
4شهریور 91 ادعای شهید کردن 10 پاسدار، 18 مهر 91 ادعای شهید کردن 10 عضو سپاه پاسداران، 3 آبان 92 شهادت مرزبانان ایرانی که اعضای گروهک موسوم به جیش العدل در سیستان وبلوچستان اقدام به حمله غافلگیرکننده به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان کردند.

سرنگونی بالگرد ایرانی گردان نظامی شیخ ضیائی یکی از گردان های جیش العدل مدعی شد در 5 آذر 92 با حمله به یک بالگرد متعلق به جمهوری اسلامی در شهرستان سراوان باعث سرنگونی آن شد. جیش العدل همچنین در بهمن ماه 92 پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان ربود.

این گروه در 17 فروردین 94 در منطقه نگو حد فاصل میله مرزی 239 پایین تر از جکیگور از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شد و 8 نفر از نیروهای مرزبانی ایران را شهید و به خاک پاکستان بازگشتند.

اعضای این گروه در تاریخ چهارشنبه 16 اردیبهشت 96 با شلیک از داخل خاک پاکستان 10 مرزبان ایرانی از گروهان چاهندو( هنگ مرزی میرجاوه) را که در پاسگاه میل 100 مستقر بودند شهید کردند.

در تاریخ سه شنبه 24 مهر 97 افراد این گروه از داخل خاک پاکستان به منطقه(لولکدان) در بخش ریگ ملک در 50 کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان نفوذ کرده و 14 نفر از افراد مسلح مرزبان را در این منطقه به اسارت گرفته و به خاک پاکستان باز گشتند.

9 بهمن 97 اما انفجار 2 بمب صوتی باعث مجروح شدن 4 نفر در زاهدان شد که گروهک تروریستی جیش الظلم مسئولیت حادثه را بر عهده گرفت.

این گروه در 13 بهمن 97 نیز به صبحگاه سپاه در نیکشهر حمله کرده که در جریان این حمله یک نفر شهید و 5 نفر زخمی شدند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
, تاریخچه حوادث تروریستی در استان,
,
,
,
, ،,
,
,
,
,
,
, تاریخچه حملات تروریستی گروهک موسوم به جیش العدل در استان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, و,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه