اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

۱۲۰۰ تاجر و بازرگان در آذربایجان غربی فعالیت دارند

۱۲۰۰ تاجر و بازرگان در آذربایجان غربی فعالیت دارند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در بخش صادرات ۱۲۰۰ نفر تاجر و بازرگان فعال استان در عرصه‌های تولید صنعت، کشاورزی، مواد غذایی و تخصصی برای بیش از ۵۰ کشور صادرات می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، جعفرصادق اسکندری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب تنها ۳۰ واحد تولیدی در سطح استان فعال بود که ۲ مورد از آن‌ها مربوط به حوزه لبنیات و آبمیوه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: امروز در سطح آذربایجان‌غربی ۵۰ واحد تولیدی آبمیوه و کنسانتره، بیش از ۳۰ واحد تولید مبل خانگی و وسایل و تجهیزات مربوط در این حوزه و همچنین بیش از ۴۰ واحد تولید درب‌های صنعتی و ضدسرقت وجود دارد که در برخی از حوزه‌ها به عنوان نماد کشوری نیز مطرح هستیم.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه ۳ واحد تولیدی سیمان در سطح استان فعال است، عنوان کرد: در این زمینه سالانه ۵ میلیون تن تولید داریم که در کنار دیگر موارد تولیدی استان یکی از جلوه‌های توانمندی صنعت آذربایجان‌غربی شناخته می‌شود.

,

وی، همچنین ادامه داد: وجود سیلو و سردخانه، واحدهای تراکتورسازی و تریلی سازی، تانکرسازی در ابعاد مختلف و صادرات این محصولات تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های حوزه صنعت استان محسوب می‌شود.

,

اسکندری، با اشاره به اینکه تولید مخازن پلی اتیلن در کتاب گینس نیز ثبت شده، گفت: در سال گذشته بزرگ‌ترین واحد پتروشیمی کشور با ۳۵۰ هزار تن ظرفیت در مهاباد افتتاح شد. همچنین وجود ۳۴ مورد شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان از موارد مهم در این زمینه است.

,

وی، با بیان اینکه در شرایط فعلی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد، ابراز داشت: فعالیت حدود ۶۰ درصد از این واحدها باعث رونق تولید در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: صدور ۴۵۰ پروانه بهره‌برداری و شناسایی ۴۱ نوع سنگ تزئینی و مواد معدنی از موضوعات مهم در بخش معدن است.

,

وی، ادامه داد: در بخش کانی‌های فلزی، استان با دارا بودن ۱۲ درصد طلای کشور، بزرگترین معادن طلا به مدار تولید رسیده‌اند و امروز ۳ واحد فرآوری طلا در استان شکل گرفته است و همچنین تامین‌کننده برتر باریت برای چاههای نفت و استفاده در این حوزه در کشور بی‌نظیر هستیم و حتی نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس را تامین می‌کنیم.

,

اسکندری، در پایان سخنان خود، بیان داشت: در بخش صادرات یک هزار و ۲۰۰ نفر تاجر و بازرگان فعال در عرصه‌های تولید صنعت، کشاورزی، مواد غذایی و تخصصی فعال هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه