اخبار داغ

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن؛

روزنامه‌ی غربگرای آذری:انقلاب اسلامی ایران،مهمترین حادثه ی قرن بیستم است /نگاه رسانه‌های جمهوری آذربایجان به چهل سالگی انقلاب

روزنامه‌ی غربگرای آذری:انقلاب اسلامی ایران،مهمترین حادثه ی قرن بیستم است /نگاه رسانه‌های جمهوری آذربایجان به چهل سالگی انقلاب
روزنامه‌ی غربگرای آذری به نقل از بی بی سی،انقلاب اسلامی ایران را تنها انقلاب موفق در جهان اسلام و به منزله پیروزی اندیشه سیاسی اسلام در قرن اخیر معرفی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، درروزهایی که انقلاب اسلامی وارد پنجمین دهه‌ی حیات خود می‌شود، بسیاری از کشورها با اذعان بر موفقیت انقلاب اسلامی هم بر داشته های امروز ما تاکید می کنند و هم دوران سیاه زمان ستمشاهی را می‌پذیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

روزنامه غربگرای ینی مساوات در جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی سعی کرده است تا از ویژگی های انقلاب اسلامی بگوید.این روزنامه در گزارشی تحت عنوان " انقلاب اسلامی طی 40 سال چه چیزهائی را تغییر داد؟" می نویسد: چهل سال آیت الله(امام) خمینی پس از تحمل سال‌ها تبعید، به ایران بازگشت و آغاز حکومت اسلامی در ایران را مطابق با موازین شریعت اعلام کرد.

,

ینی مساوات در ادامه و به نقل از بی بی سی،  انقلاب اسلامی در ایران را یکی از حوادث مهم قرن بیستم میلادی عنوان کرده و می نویسد: چون انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب موفق در جهان اسلام و به منزله پیروزی اندیشه سیاسی اسلام در قرن بیستم میلادی بود.

,

این روزنامه در ادامه نوشته است که "بنیاد اصلی سیستم حکومتی در ایران،ولایت فقیه بوده و انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی بوده است چون به دنبال وقوع انقلاب در ایران، سیستم کاپیتالیسیون، بازار آزاد و اداره کشور کنار گذاشته شده و سیستم جمهوریت مورد توجه قرار گرفت است".

,

بنظر می‌رسد علی‌رغم اینکه در طول سال‌های گذشته ما همواره سعی کرده ایم تا ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را به جهانیان بشناسانیم اما برخی هنوز هم باور ندارند که انقلاب اسلامی ایران،حرکتی برای تغییر در تمام ابعاد سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی بوده است و نمی‌توان آن را محدود به یک بُعد دانست!

,

این روزنامه در ادامه نیز آمار مختلفی از پیشرفت های چهل ساله در کشورمان به شرح زیر منتشر کرده و می‌نویسد:" در چهل سال گذشته جمعیت ایران از 36 میلیون نفر به 82 میلیون نفر رسیده است. این هم طبعا برای ایران مشکلاتی را فراهم کرده است. پس از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت علمی ایران بودیم. ایران از نظر علمی در رتبه 16 جهان و در رتبه اول منطقه قرار دارد. ارتش ایران نیز در ردیف 13 جهان و نیز صنایع موشک ملی ایران در ردیف 26 جهانی قرار دارد. همچنین، ایران کشور سیزدهم در تولید غلات در سطح جهان می باشد.قبل از انقلاب اسلامی در ایران تنها 47 درصد مردم این کشور با سواد بودند. اما امروز تقریبا 85 درصد مردم ایران با سواد هستند. قبل از انقلاب، تعداد دانشجویان ایرانی 170 هزار نفر بودند. در حالیکه امروز در ایران بیش از 4 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل در موسسات آموزش عالی و دانشگاهها هستند."

,

ینی مساوات در ادامه با اشاره به تحریم‌های بین المللی علیه ایران، نوشته است:"با وجود همه‌ی پیشرفت‌ها، ایران پس از انقلاب محرومیت‌هایی نیز داشته است. این کشور از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشته و ارزش پول ملی ایران در برابر دلار آمریکا روز به روز در حال کاهش است."

,

این روزنامه در ادامه خط غربیها را برای تحریم های ظالمانه علیه ایران پذیرفته و علت آن را صدور سلاح برای "گروه های مبارز و عصیانگر" معرفی می‌کند و می‌نویسد: "حکومت تهران مطالبات واشنگتن در خصوص کاستن از فعالیتهای خود در خاور میانه و توقف ارسال سلاح به گروههای مبارز و عصیانگر در کشورهای اسلامی را ردّ می‌کند."

,

این هم بخش دیگری از ضعف ما در معرفی انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشورمان می‌باشد که در کشوری که رئیس جمهورش پیام تبریک به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی برای ما می‌فرستد و برخی از رسانه‌های آن نیز سعی در معرفی انقلاب برای مردم خود را دارند،ولی همچنان از منابع غربی برای نگاه به انقلاب بهره می‌برند و همان انقلاب را یا زیرکانه نقد می کنند و یا جاهلانه به زیر سوال می‌برند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه