اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

223 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در استان اردبیل توزیع می‎شود

223 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در استان اردبیل توزیع می‎شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۳۲۶ دستگاه تنور گازی و ۲۲۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در اردبیل توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسبلان‌ما،شهامت هدایت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله سوم اجرای پروژه جایگزینی سوخت فسیلی به جای چوب و بوته جنگلی درقالب تامین و توزیع ۳۲۶ دستگاه تنور گازی و مرحله چهارم طرح مزبور در قالب تامین وتوزیع ۲۲۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف حفاظت و حمایت مستمر ازعرصه‌های منابع طبیعی استان، امسال خریداری شده که در آستانه هفته منابع طبیعی در بین روستاییان حاشیه جنگل‌ها و جنگل نشینان در سطح حوزه‌های آبخیز استان توزیع خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: این تعداد تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی به منظور ارتقاء ضریب حفاظتی عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی در اختیار روستاییان حاشیه جنگل‌ها قرار خواهد گرفت.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با تامین این تنورها، می‌توان بخشی از وابستگی روستاییان حاشیه جنگل‌ها را به چوب و هیزم برای پخت نان و انواع پخت و پز‌های دیگر تامین کرد.

,

هدایت تصریح  کرد: این طرح برای جایگزینی سوخت فسیلی به جای استفاده از چوب درختان اجرا شده و برای تهیه این تعداد تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی بیش از ۸۶۳۶ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

,

وی با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه‌های طبیعی در بین اقشار مختلف مردم ادامه داد: اجرای این طرح در طول سه سال اخیر با استقبال خوب روستاییان و جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی به جای چوب درختان روبرو شده است.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با تامین اعتبارات پیش بینی شده، این طرح را در همه روستا‌های حوزه جنگلی استان گسترش دهیم تا ضمن افزایش سرانه جنگل، روستاییان نیز در توسعه جنگل سهیم باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه