اخبار داغ

در 9 سال جاری،

بیش از 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغدای‌های اسدآباد انجام شده است

بیش از 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغدای‌های اسدآباد انجام شده است
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد با بیان اینکه 22 واحد مرغداری در شهرستان فعال است، گفت: در مرغداری‌های سطح شهر اسدآباد در سال 96 میزان بیش از یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی و در 9 ماه سالجاری بیش از 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عادل بصیری محمدپور امروزدر گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به حوزه فعالیت پرورش طیور و آبزیان در شهرستان اسدآباد،  اظهار کرد: اقدامات بهداشتی و نظارتی دامپزشکی در این حوزه با صدور پروانه‌های بهداشتی، تأسیس و بهره‌برداری  واحدهای مرغداری صنعتی و مبارزه با بیماری‌ها نقش بسزایی در توسعه پایدار، تامین امنیت غذایی و بهبود راندمان تولید دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه  فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه بهداشت طیور تا قبل از دهه 70 استفاده از واکسن خوراکی نیوکاسل برای واکسیناسیون طیور بومی بود، افزود: با شیوع آنفلوانزا و نیوکاسل در اوایل دهه 70 سازمان دامپزشکی واکسن تزریقی در اختیار قرار داد و با این واکسن‌ها طیور مایه کوبی شدند.

,

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: با افزایش تعداد واحدهای مرغداری و تاسیس مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار در شهرستان اسدآباد و نیاز روزافزون برای نظارت بهداشتی این واحدها پایش و مراقبت فعال و غیرفعال مزارع مرغ گوشتی، شترمرغ و سایر طیور، نمونه گیری مستمر و دوره‌ای از مزارع مرغ مادر برای ارزیابی بیماری‌ها توسط بخش دولتی انجام می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: وجود زنجیره کامل و فعال پرورش مرغ گوشتی از مزارع مرغ اجداد، مادر و نیمچه گوشتی در شهرستان اسدآباد و مصون ماندن از اپیدمی‌های مختلف بیماری‌های واگیر خطرناک نشان از مراقبت‌های جدی و موثر دامپزشکی شهرستان اسدآباد دارد و همین امر انگیزه خوبی برای توسعه فعالیت‌های پرورش طیور گوشتی در شهرستان بوده است.

,

بصیری‌محمدپور با اشاره به واگذاری نظارت بهداشتی آبزیان از شیلات به دامپزشکی از اواخر دهه 70،  بیان کرد: راه‌اندازی مرکز تکثیر و پرورش آرتمیا و مرکز تکثیر ماهی قزل آلا در سال‌های اخیر نشانگر رو به رشد بودن آبزی‌پروری در شهرستان و حساسیت نظارت بهداشتی بر این مراکز است.

,

وی افزود: پیشگیری ازشیوع بیماری‌های واگیر آبزیان با اقدامات قرنطینه‌ای و بهداشتی از موفقیت‌های دامپزشکی شهرستان اسدآباد محسوب می‌شود.

,

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: در اوایل دهه 90 واکسیناسیون طیور بومی با عقد قرارداد با مراکز مایه کوبی بخش خصوصی به صورت رایگان در روستاها انجام شد.

,

وی با بیان اینکه 22 واحد مرغداری در شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: در این مرغداری‌ها در سال 96 میزان بیش از یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی و در 9 ماه سالجاری بیش از 700 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه