اخبار داغ

رئیس دیوان محاسبات کشور:

90 درصد اموال دولتی شناسایی شده در خراسان‌جنوبی ثبت شد/ ابهامات موجود در قانون باعث بروز چالش شده است

90 درصد اموال دولتی شناسایی شده در خراسان‌جنوبی ثبت شد/ ابهامات موجود در قانون باعث بروز چالش شده است
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بیش از 90 درصد اموال دولتی شناسایی شده در خراسان‌جنوبی ثبت شده است و درخواست می‌شود نسبت به ثبت 10 درصد دیگر نیز اقدام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور صبح امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: شهادت مرزبانان کشور در حمله تروریستی روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت عرض می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: استاندار خراسان‌جنوبی از جمله افرادی بوده که دارای ایده و طرح‌هایی نویی است ان‌شاءالله که در مسئولیت خود در خراسان‌جنوبی موفق باشد.

,

 

,

رئیس دیوان محاسبات کشور بیان کرد: اهالی خراسان‌جنوبی نیز با نجابت، با اصالت، سخت‌کوش، ولایت‌مدار و علاقه مند به نظام و رهبری بوده ان‌شاءالله که اقدامات خوبی در این استان رقم بخورد.

,

 

,

دیوان محاسبات پاسدار بیت‌المال است

, دیوان محاسبات پاسدار بیت‌المال است, دیوان محاسبات پاسدار بیت‌المال است,

آذر با اشاره به فلسفه وجودی دیوان محاسبات که در اصل 55 قانون اساسی آمده، گفت: دیوان محاسبات پاسدار بیت‌المال است و نمی‌گذارد به بیت المال آسیب برسد.

,

 

,

وی با بیان اینکه کشور ایران یکی از امن‌ترین کشورها است، اظهار کرد: بیت‌المال فقط پول، بودجه و سکه نیست و بخش اعظم بیت‌المال نیروهای انسانی که پول و سرمایه کشور در دست آنها است، هستند که لازم است از آنها پاسداری شود و نگذاشت از قانون منحرف شوند.

,

 

,

رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد: در دیوان محاسبات شعاری تعریف شده و بر اساس این شعار که با عنوان " نظارت مستمر، پیش‌گیرانه و هدایت‌گرانه" است جلو رفته و هدف اجرایی شدن این شعار است.

,

 

,

آذر گفت: در حوزه پیش‌گیری به مدیران آموزش‌های لازم داده می‌شود. طرح بینا که یک طرح پیش‌گیرانه بوده فلسفه‌اش این است مدیرانی که تصمیم گیری مالی دارند در حوزه حقوق مالی، آموزش می‌بینند.

,

 

,

وی بیان کرد: با بررسی‌های به وجود آمده مشاهده شد طی ۱۵ سال گذشته پرونده‌هایی که برای مدیران ایجاد شده وحتی پرونده‌هایی که طی سال‌های گذشته در مورد حقوق‌های نجومی تشکیل شد نشان می‌دهد بیش از ۹۷ درصد مدیران انسان‌هایی پاکدست، امین و با شرف کشور هستند حتی آنهایی که پرونده دارند.

,

 

,

ابهامات موجود در قانون باعث بروز چالش شده است

, ابهامات موجود در قانون باعث بروز چالش شده است, ابهامات موجود در قانون باعث بروز چالش شده است,

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: معمولا پرونده‌های ایجاد شده مربوط به جاهایی است که از قانون تعبیر دیگری شده چراکه قانون نیز دارای پیچیدگی و ابهامات زیادی است. گرفت و گیرهای موجود در قانون یکی از چالش‌هایی است که باید برای آن فکر شود.

,

 

,

آذر با بیان اینکه تخلف به غیر از جرم است، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم مدیری پرونده دیوان محاسباتی دارد منظور جرم نیست. اگر فردی بودجه بیت‌المال را به نفع شخصی خود برداشت کند جرم کرده که با بررسی‌های به وجود آمده دو درصد مدیران اینگونه‌ بودند. جابجایی بودجه جرم نیست بلکه تخلف و انحراف از قانون است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه تفاوت بین جرم و تخلف باید برای مردم تبیین شود، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار مهم است که طی هفته‌های آینده طرح آموزشی "بینا" در خراسان‌جنوبی انجام خواهد شد و از مدیران درخواست می‌شود حتما در این طرح شرکت کنند.

,

 

,

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: هسته هدایت‌گرانه، مشاوره حین کار به مدیران می‌دهد و تمام سرمایه دانش دیوان محاسبات در اختیار دستگاه‌های اجرایی است.

,

 

,

آذر با اشاره به درخواست استاندار خراسان‌جنوبی مبنی بر واگذاری تصمیم‌گیری و نظارت‌ها به استان، گفت: من نیز با این پیشنهاد موافق هستم.چراکه نظارت باید به توسعه و اجرایی شدن امورات در استان منجر شود.

,

 

,

خراسان‌جنوبی یکی از پاک‌ترین استان‌ها 

, خراسان‌جنوبی یکی از پاک‌ترین استان‌ها , خراسان‌جنوبی یکی از پاک‌ترین استان‌ها ,

وی با بیان اینکه تفریق بودجه کشور باید اطلاع رسانی شود و انتشار یابد، تصریح کرد: در استان‌ها مشکل خاصی وجود ندارد و خراسان‌جنوبی یکی از پاک‌ترین استان‌ها نسبت به بودجه است هر چند ایده‌آل ما در کشور این است که تخلفات صفر شود.

,

 

,

آذر افزود:دستگاه‌هایی که در بانک‌های غیردولتی حساب دارند یک نوع تخلف است. برخی دستگاه‌ها هنوز در بانک‌های غیر دولتی حساب دارند که باید صفر شود.

,

 

,

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: عمده گرفتاری مالی در حوزه ملی است. در خراسان‌جنوبی نیز تعدادی در این مورد وجود دارد که ناچیز است.از مدیران درخواست می‌شود که با سامانه ستاد کار کنند. همه بحث ما این است که پول درست و بهینه خرج شود.

,

 

,

بیش از ۹۰ درصد اموال دولتی شناسایی شده در خراسان‌جنوبی ثبت شده/ تشکیل کارگروهی برای سندار شدن اموال دولتی

, بیش از ۹۰ درصد اموال دولتی شناسایی شده در خراسان‌جنوبی ثبت شده/ تشکیل کارگروهی برای سندار شدن اموال دولتی, بیش از ۹۰ درصد اموال دولتی شناسایی شده در خراسان‌جنوبی ثبت شده/ تشکیل کارگروهی برای سندار شدن اموال دولتی,

آذر بیان کرد: سامانه "سادا" سامانه اموال دولتی است که بیش از ۹۰ درصد اموال دولتی شناسایی شده در خراسان‌جنوبی ثبت شده است و درخواست می‌شود نسبت به ثبت ۱۰ درصد دیگر نیز اقدام شود.

,

 

,

وی گفت: در خراسان‌جنوبی کارگروهی برای شناسایی اموال دولت که شناسنامه و سند ندارد تشکیل و این اموال ثبت و سنددار شود.

,

 

,

رئیس دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: در بحث ارزیابی به خصوص در بحث مزایده‌ها گزارشاتی از خراسان‌جنوبی رسیده که بهتر است جلسه تجدید ارزیابی نیز برگزار شود.

,

 

,

آذر افزود: گاهی اوقات یکسری تدبیر مدیریتی از باب دلسوزی از طرف مدیران در مورد اسناد مالی اسلامی و اسناد خزانه می‌شود که درخواست دارم تدابیر طبق قانون انجام شود.

,

 

,

وی از رتبه‌بندی استان‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: تا کنون رتبه خراسان‌جنوبی متوسط بوده و این نشان از اقدامات خوب در استان است. اگر اقداماتی صورت گرفته که ارسال نشده درخواست می‌شود ارسال شود چرا که تا پایان سال مهلت برای ویرایش و افزودن اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رتبه‌بندی وجود دارد.

,

 

,

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دولت مشکلات مالی دارد، گفت: بحث مالی بازارچه مرزی را از طریق آقای نوبخت پیگیری می‌کنم. قرار نیست برای رفع مشکلات مالی دولت از سهم خراسان‌جنوبی کم شود.

,

 

,

یار کمکی

, یار کمکی, یار کمکی,

آذر بیان کرد: استاندار و مدیران خراسان‌جنوبی من را به عنوان یک یار کمکی ببینند و اگر در جایی نیاز به همکاری من باشد هر کاری از دستم برآید انجام خواهم داد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: گزارشی از سفر به خراسان‌جنوبی و مشکلات، کمبودها و ظرفیت‌های موجود در استان را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهم کرد.همچنین درخواست دارم کارگروهی برای احصای موانع تشکیل و نتیجه به دیوان محاسبات جهت ارسال به دفتر مقام معظم رهبری فرستاده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه