اخبار داغ

گفتگوی اختصاصی با کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق:

باورهای اخلاقی ومعنوی جوانان دشمن را نا امید کرده است/منشور گام دوم انقلاب حرکت موثر جامعه به سوی معنویت و خلاق گرایی است

باورهای اخلاقی ومعنوی جوانان دشمن را نا امید کرده است/منشور گام دوم انقلاب حرکت موثر جامعه به سوی معنویت و خلاق گرایی است
کارشناس ارشد مسائل فقه و مبانی حقوق گفت: آنچه مقام معظم رهبری در بیانه"گام دوم انقلاب" ماموریت هایی برای جوانان در حوزه معنویت و اخلاق گرایی تبین کرده اند به عنوان یکی از راهبردهای مهم جامعه است که علاوه بر اقشار مختلف جوانان باید مسئولان زمینه تعالی این بیانیه را در جامعه فراهم سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصیب تقی زاده کارشناس ارشد مسائل فقه و مبانی حقوق در گفت وگو با خبرنگار خبرلنده، با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در قالب "گام دوم انقلاب" سیاست ها و ماموریت های  مهمی را برای جوانان در حوزه معنویت و اخلاق گرایی تبین و رهنمون کرده اند که محتوای این بیانیه به عنوان یک راهبرد مهم در  جامعه تبین شده است که علاوه بر اقشار مختلف جوانان باید مسئولان زمینه تعالی این بیانه را در جامعه فراهم سازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , خبرلنده, خبرلنده,

 

,

 

,

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه از همه به خصوص جوانان خواست تا عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد.

,

 

,

 

,

کارشناس ارشد مسائل فقه و مبانی حقوق تصریح کرد: معظم له در این بیانیه معنویت و اخلاق را یکی از مهمترین مباحث مورد نیاز جامعه تبین کرده است که رسالت و تکلیف همه ما در این حوزه کاملاً مشخص شده است.

,

 

,

 

,

وی افزود: خداوند را شاکر وسپاسگزارم که ما را از نعمت ولایت بهرمند نمود وحیات ما جوانان را در عصر حاکمیت ولایت فقیه قرار داده تا باتوانیم از این سرچمعه جوشان ولایت و معنویت در جهت نیروی جوانی بهره لازم را ببریم.

,

 

,

 

,

تقی زاده اظهارکرد:  بندگی خدا عالی ترین مقام انسان است بندگی خدا نه تنها با شأن وکرامت انسان منافات ندارد بلکه در جهت رشد وتکامل او است لذا به فرموده امام خامنه ای: وقتی معنویت واخلاق وفضیلت منزوی شود شر وفساد وظلم وسلطه غلبه خواهد نمود.

,

 

,

 

,

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بنابرین برای تقویت معنویت،خودشناسی(من عرف نفسه فقد عرف ربه)آشنایی وهم سوء شدن با تفکر معصومین بسیار مهم است چرا که پیامبر اسلام(ص) فرمودند: لکل شئ اساس واساس الاسلام حبنا اهل البیت(هر چیز اساس و پایه ای دارد واساس اسلام محبت ما اهل بیت است) اما اگر انسان بخواهد به رشد معنوی وتعالی روحی برسد بهترین دوره از عمر انسان برای رسیدن به آن دوره جوانی خواهد بود که جوانان در هر جامعه به دلیل برخورداری از استعداد های فراوان می توانند نقش تعیین کننده ای در آن جامعه است.

,

 

,

 

,

تقی زاده اظهارکرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران نسل جوان سهم بسیار بالایی از تحولات را برعهده داشته ودارد ودر تمام مراحل گوناگون از زمان پیروزی انقلاب اسلامی۱۳۵۷ودفاع مقدس وفاع از حریم حرم همچون شهید حسین فهمیده وشهید محسن حججی تا به حال حضوری گسترده وفعال داشته اند که سعادت دنیوی واخروی ورسیدن به فضایل اخلاقی ومعنوی خود را در پیروی از سیره اهل البیت عصمت وطهارت (ع)و دفاع ا ز ولایت قرار داده اند ونشان دادن برای قوی کردن باورهایشان علاوه بر عبادت فردی با فکر کردن وخلوت با خدا(اعتکاف)وشرکت در بحث های مذهبی مسایل اجتماعی خود را بهتر بشناسند.

,

 

,

 

,

 

,

این کارشناس ارشد مبانی فقه و حقوق گفت: امروزه دشمن با وجود چنین جوانانی دارای باورهای اخلاقی ومعنوی نا امید وسرافکنده وذلیل شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه