اخبار داغ

در نشست نقد و بررسی کتاب«تو شهید نمی‌شوی» عنوان شد؛

روایت خاطرات شهدا برای حفظ ارزش‌های انقلاب ضروری است/کتاب زندگی جهادی شهید بیضائی سال آینده منتشر خواهد شد

روایت خاطرات شهدا برای حفظ ارزش‌های انقلاب ضروری است/کتاب زندگی جهادی شهید بیضائی سال آینده منتشر خواهد شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: دفاع از حرم حضرت زینب(س) دفاع از حریم کربلا و ولایت است و روایت خاطرات شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم کاری زینبی برای حفظ ارزش شهید و شهدا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ نشست نقد و بررسی و جشن امضا کتاب " تو شهید نمی‌شوی" در خصوص زندگی شهید "محمود رضا بیضائی" از شهدای مدافع حرم عصر روز پنج شنبه به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی، هیئت یاد یاران شهرستان محلات، بسیج هنرمندان شهرستان محلات و جشنواره کتاب هم‌سفر با حضور دکتر احمدرضا بیضائی نویسنده و برادر شهید، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از اهالی کتاب شهرستان محلات در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

, ,

بیضائی نویسنده :

, بیضائی نویسنده :,

کتاب زندگی شهدا هویت انقلاب اسلامی است

, کتاب زندگی شهدا هویت انقلاب اسلامی است, کتاب زندگی شهدا هویت انقلاب اسلامی است,

احمدرضا بیضائی نویسنده و برادر شهید در این نشست با اشاره به انتقاد وارده در خصوص تک روایتی بودن کتاب گفت: کتاب به‌صورت تک روایتی است و این به خاطر نوع انتشار است و روایت‌های موجود در کتاب مربوط به ارتباط شخصی خودم با شهید است و از ابتدا بنایی برای چاپ روایات در کتاب وجود نداشت.

,

وی ادامه داد: در ابتدای امر، روایت‌های شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردم و زمانی که با ابراز علاقه مردم و مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی مواجهه شدم تنها به موضوع انتشار بیشتر همین روایت‌ها در فضای مجازی علاقه داشتم و این در حالی بود که در سال ۹۳ و در زمان شهادت شهید بیضائی گفتگو در خصوص شهدای جبهه مقاومت و دفاع از حرم بسیار سخت و غریبانه بود.

,

بیضائی افزود: در سال‌های ابتدایی حضور نظامی در سوریه شهدای مدافع حرم در غربت شدید فقط داخل کوچه‌ها تشییع می‌شدند و در سطح سیاست خارجی نیز حضور ایران در سوریه و جبهه مقاومت تکذیب می‌شد و حتی کسی به‌صراحت نمی‌گفت چنین حضوری در سوریه وجود دارد و انتشار روایاتی از زندگی شهید در همان سال نیز با سختی‌های زیاد همراه بود.

,

نویسنده این کتاب با اشاره به انتشار خبر تشییع پیکر شهید بیضائی در رسانه‌های داخلی و مانور خبری رسانه‌های بیگانه اظهار کرد: انتشار خبر تشییع پیکر شهید بیضائی تا حدودی به‌عنوان بمب خبری بود و شخصاً به‌منظور کاستن از غربت شهدای مدافع حرم وارد عمل شدم که منجر به انتشار روایاتی از زندگی شهید در شبکه‌های اجتماعی شد.

,

وی با اشاره به جمع‌آوری و انتشار حدود ۱۲۰ روایت از زندگی شهید تا سال ۹۵ در فضای مجازی بیان کرد: هیچ برنامه و تصوری برای نوشتن کتاب نداشتم و صرفاً به فراخور ذائقه مخاطب فضای مجازی روایاتی را می‌نوشتم و پس از مقاومت یک‌ساله پیرامون درخواست نوشتن و چاپ کتاب در فضای مجازی اجباراً به این کار تن دادم.

,

بیضائی اضافه کرد: کتاب زندگی شهدا به‌نوعی هویت انقلاب اسلامی و کتاب حاضر، کتابی تک روایتی و از طرف خودم بود و به همین دلیل مخالف چاپ کتاب بودم و کتاب حاضر از روایات همسر، خانواده و هم‌سنگران شهید خالی است و با توجه به هویت خاص شهدا در جبهه مبارزه، انتشار کتاب بدون استفاده از روایات هم‌سنگران جفا در حق شهدا است.

,

وی تأکید کرد: در سال ۹۸ کتاب جامع و چند روایتی در خصوص زندگی شهید با ماهیت جبهه مقاومت منتشر خواهد شد و مستندی هم از حضور شهید بیضائی در جبهه مقاومت تهیه‌شده که در حال حاضر امکان انتشار آن وجود ندارد چراکه تماماً در خاک سوریه و در سال ۹۲ فیلم‌برداری شده است.

,

نویسنده این کتاب در خاتمه با اشاره به علت نام‌گذاری کتاب با عنوان "تو شهید نمی‌شوی" خاطرنشان کرد: نام کتاب از مباحث بین شهید و یکی از دوستانش انتخاب‌شده و همه باید بدانیم جبهه مقاومت در سوریه امتداد جبهه سال ۶۱ در سوریه و بیروت است و امروز جبهه ما به مرز بلندی‌های جولان رسیده است و آرمان نهایی نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف را در سر دارد.

,

, ,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛

, مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛,

روایت خاطرات شهدا برای حفظ ارزش های انقلاب ضروری است

, روایت خاطرات شهدا برای حفظ ارزش های انقلاب ضروری است, روایت خاطرات شهدا برای حفظ ارزش های انقلاب ضروری است,

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: همه شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم به گردن ما حق‌دارند و اگر فرهنگ شهدا نبود ما عضوی از جغرافیای ذلت بودیم و آنچه ما را عزت و پیروزی داد، فرهنگ شهادت بود و این فرهنگ مربوط به یک برهه خاص نیست.

,

دانشی ادامه داد: جان دادن برای ارزش‌ها بالاترین کار است و همه ملت‌ها و مکاتب، همانند جبهه مسلمانان، فلسطینیان، افغانی‌ها و غیره برای آرمان‌های خود شهید می‌دهند ولی به نتیجه نمی‌رسند و چراکه دیگر مکاتب از نعمت ولایت و رهبری دینی دور هستند.

,

وی افزود: اهل سنت باوجود مجاهدت‌های زیاد و تقدیم شهدا به خاطر دوری از مکتب اهل‌بیت(ع) تاکنون موفق نبوده‌اند و پیروزی در مکتب فاطمی و ولایی محقق خواهد شد و شهدای مدافع حرم با درک این حقیقت وارد میدان مبارزه شدند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: دفاع از حرم حضرت زینب(س) دفاع از حریم کربلا و ولایت است و روایت خاطرات شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم کاری زینبی برای حفظ ارزش شهید و شهدا است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه