اخبار داغ

در حاشیه همایش معماری اسلامی ایرانی مطرح شد؛

طرح جامع و تفصیلی شهرسازی در لرستان باید تعریف شود

طرح جامع و تفصیلی شهرسازی در لرستان باید تعریف شود
رئیس سازمان بسیج مهندسین پروژه‌های عمرانی لرستان گفت:دغدغه همه ما رسیدگی به موضوعات شهری باشد و اولویت اصلی باید شهرسازی باشد که با مطالعات علمی انجام شده باشد طرح جامع و تفصیلی شهرسازی باید ابلاغ و تعریف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک احسان کرم رضاپور عصر امروز در حاشیه همایش معماری اسلامی ایرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دغدغه‌های مقام معظم رهبری داشتن معماری اسلامی و ایرانی است اظهار داشت:  تقویت معماری ایرانی اسلامی و بومی باید مدنظر باشد و در قالب علمی تعریف و بیان شود تا در ساخت و سازهای شهری استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

 وی با اشاره به اینکه مخاطبین این همایش مسئولین مرتبط با موضوع و مهندسین معمار و شهرساز استان هستند تا نگاهی به سمت معماری ایرانی و اسلامی داشته باشند افزود: در زمینه معماری ایرانی و اسلامی معماری بومی توجهی در سطح استان نشده و وضعیت لرستان نسبت به استانهای دیگر خیلی عقب است.

,

 

,

 رئیس سازمان بسیج مهندسین پروژه‌های عمرانی لرستان بیان کرد: درمنظره شهری استان از تمام سبک های معماری غربی و شرقی و مختلف استفاده شده به غیر از معماری بومی؛ که نیازمند توجه بیشتر است.

,

 

,

وی عنوان کرد: معماری بومی اصیل لرستان در مکان های تاریخی همچون قلعه فلک الافلاک، پل های تاریخی، گرداب سنگی به چشم می‌خورد اما چندان مورد توجه مسئولان نیست؛ موضوع مسئولین ما اعتباری و بودجه نیست بلکه موضوع عدم برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه است.

,

 

,

کرم رضاپور با اشاره به اینکه به نمایش گذاشتن هویت بومی استان می تواند حتی زمینه گردشگری را نیز فراهم کند، خاطر نشان کرد:  پل های تاریخی لرستان قدمتی فراتر از پل‌های اصفهان دارد پس باید تلاش کنیم تا ظرفیت های بالقوه خود را به ظرفیت های بالفعل تبدیل کنیم.

,

 

,

وی با تاکید براین امر که استفاده از المان های ارزشی و تاریخی در استان می تواند مفید باشد تصریح کرد: از جمله مشکلات عدم استفاده از المان های ارزشی، نامگذاری اشتباه در نماها، رعایت نکردن طرح جامع شهری است.

,

 

,

 رئیس سازمان بسیج مهندسین پروژه‌های عمرانی لرستان با بیان اینکه لرستان در حال جذب گردشگر است و نیازمند رسیدگی به بناهای تاریخی است خاطر نشان کرد: مسابقه المان های ارزشی حدود دو سال پیش با همکاری شهرداری برگزار شد اما شهرداری از این طرح استقبال نکرد که این کار سبب دلسرد شدن شدن نیروها می شود.

,

 

,

 وی خاطر نشان کرد: دغدغه همه ما رسیدگی به موضوعات شهری باشد و اولویت اصلی باید شهرسازی باشد که با مطالعات علمی انجام شده باشد طرح جامع و تفصیلی شهرسازی باید ابلاغ و تعریف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه