اخبار داغ

رفع معضل ترافیکی قدس، چگونه میسر است؟

رفع معضل ترافیکی قدس، چگونه میسر است؟
قدس، با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر، از پرتراکم ترین شهرستان های استان تهران بوده که به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت، تردد وسایل نقلیه خارج از منطقه به آن بسیار صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، شهرستان قدس، با جمعیت حدود نیم میلیون نفری، از پرتراکم ترین شهرستان های استان تهران است. نزدیکی به پایتخت و داشتن مسیرهای پرتردد، کمبود پارکینگ در ساختمان ها و محله ها، بخشی از مشکلاتی است که شهروندان با آن رو به رو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

مسئولین ارزشی شهر از خدمات انجام خواهد شد خود می گویند اما در جهت رفاه حال مردم قدم برداشتن و رفاه مردم را در هنگام بهره بری از آن دیدن مهم است.

,

مسئولی که در ساعاتی پیش از شروع ترافیک پشت میز اداره آماده است، حسن خدمت و وقت شناسی خود را به مردم نشان می دهد، اما کجاست که ببیند وقتی درحال صرف صبحانه و سپس مشغول انجام امور اداری است، چه اوضاعی در خیابان های اصلی شهر است. حتی زمانی که ساعت کارشان تمام می شود و با راننده شخصی به منزل می رود، کجاست که تشویش های روحی مردم را از شلوغی، خستگی و فشارهای کاری ببیند. وقتی شخص با خستگی کار روزانه در مسیر منزل و آغوش خانواده است، دقایق زیادی باید در ترافیک داخلی شهر باشد تا مسیرهای کوتاهی را طی کند. این مسئله علاوه بر کند شدن رفت و آمد مردم، در آسایش زندگی شهروندان نیز اختلال ایجاد کرده است.

,

خودروهای تک سرنشین، صف های شلوغ خودروها در مسیر ورود و خروج شهر، نبود پارکینگ طبقاتی و عبور و مرور وسایل نقلیه مناطق اطراف جهت دسترسی بهتر به پایتخت، موجب شده که به رفت و آمد شهروندان، آلودگی صوتی و هوا، وقت، سرمایه و سلامت آنها ضربه بخورد.

,

ناگفته نماند که در ماه های اخیر، پارکینگ های خصوصی در شهر دایر شده که این موضوع مورد استفاده برخی شهروندان بوده و گویا راهی برای پارک بخشی از خودروهای سرگردان خیابان و حتی ساختمان های بدون پارکینگ باشد. اما آنچه مهم است، اینست که در خیابان های شهر، جای مناسبی برای توقف خودرو نیست. خیابان های شهر یا باید دوبله همراه با سرنشین پارک شود و یا باید جریمه پلیس را بپذیرد تا شخص بتواند به کارش برسد. این ها بخشی از معضلاتی است که بر ترافیک شهری اثرگذار است. چه بسا ممکن است در آن خودرویی که گرفتار گره های سردرگم ترافیکی شده، انسانی باشد که اگر سریع تر به مرکز درمانی برسد، می تواند زمان بیشتری در کنار خانوده اش زندگی کند.

,

 

,

, , ,

با توجه به معضل ترافیک که با افزایش جمعیت شهرستان قدس نیز همراه است، گفت و گویی اختصاصی با نقی علی وند، رییس شورای اسلامی شهرقدس انجام شد.

,

علی وند، در ارتباط با کاهش بار ترافیک و ساماندهی آن با توجه به اینکه تقاطع غیرهمسطح نیز ترافیک شهر را کاهش نداده، اظهار داشت: رفع مشکل ترافیکی با احداث یک پل برطرف نمی شود و اما به دنبال راه بهتر برای برطرف شدن آن هستیم. یکی از این راه ها فعال کردن دوربین های ترافیکی در سطح شهر بوده که می توان نظارت بیشتری بر خیابان هایی که به بلوار اصلی منتهی می شوند، داشت.

,

وی افزود: بخشی از ترافیک موجود ناشی از مسدود بودن پل زیرگذر اسماعیل آباد یا بلوار تولیدگران است که با راه اندازی آن بخشی از ترافیک شهر کاهش خواهد یافت. مورد بعدی، پل زیرگذر ورودی از سمت سرخه حصار است. با کمک شهرداری تهران دوربرگردان غیرهمسطح در بزرگراه فتح احداث خواهد شد تا تونل ورودی شهر برداشته و بلوار 30 متری شهدا مستقیم به بزرگراه فتح متصل می شود که اجرای این برنامه به صورت بلند مدت بوده که می بایست جهت اجرایی شدن آن تعدادی ملک شخصی در آن منطقه خریداری شود.

,

علی وند ادامه داد: با اتصال بلوار شهدای اصناف به محور هفت جوی بسیاری از مشکلات ترافیکی کنونی رفع می شود. تاکنون حدود 2 و نیم کیلومتر از این بلوار، عملیات آسفالت کاری انجام شده که با اتمام حدود 6 کیلومتر دیگر با مشارکت شهرداری و بخشداری، در سال 98 این پروژه به اتمام می رسد و مسائل ترافیکی شهر کاهش خواهد یافت.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه