اخبار داغ

اولین ها درتاریخ نفت ایران؛

۱۰ کیلومتر تا قلب محرومیت درگچساران/ روستایی که بیشترین حملات هوایی دشمن را به خود دید+فیلم

۱۰ کیلومتر تا قلب محرومیت درگچساران/ روستایی که بیشترین حملات هوایی دشمن را به خود دید+فیلم
جانباز قطع عضو گچسارانی گفت:این جمله اولین بار از زبان زنده یاد "آیت الله هاشمی رفسنجانی" جاری شد و اگر گفتیم گچساران پنجمین ابر مخزن نفت دنیاست این یک واقعیتی است که در موُسسات رسمی وبین المللی دنیا ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جنوب، ابوالحسن غلامی جانباز قطع عضو گچسارانی در گزارشی نوشت:درده کیلومتری شهرستان گچساران دهستانی با مرکزیت آبشیرین دارای تاریخ خاص ودرنوع خود کم نظیری ست،وقتی در سال 1390در قسمت روابط عمومی نفت و گاز این شهرستان بحث زیبای"گچساران بام نفت ایران"را مطرح کردیم و با وجود همه سختی ها پای تثبیتش ماندیم چیزی نبود جزء جایگاه روستای آبشیرین دردامنه بلندای سقلاتون که با ارتفاع حدود هزارمتر ازسطح دریا میزبان یکی از قدیمی ترین تاسیسات نفتی ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  جنوب, .,

همان زمان پیشنهاد دادیم که زیرگذرگچساران هم به نام سقلاتون نامگذاری شود که نمی دانم چرا مقبول نیافتاد،گچساران جایگاه و تاریخ ویژه ای دارد وقتی بحث" گچساران قلب نفت یا اقتصادایران"رامطرح کردیم دلیلش این بودکه یکی ازمهمترین ماموریت های صنعت نفت گچساران انتقال 80درصد نفت صادراتی ازتلمبه خانه گوره به جزیره خارگ برای صادرات است.

,

این جمله اولین بار از زبان زنده یاد "آیت الله هاشمی رفسنجانی" جاری شد و اگر گفتیم گچساران پنجمین ابر مخزن نفت دنیاست این یک واقعیتی است که در موُسسات رسمی وبین المللی دنیا ثبت شده وطرح این عناوین راهی بود برای شناخت بیشتر و وسیله ای برای چانه زنی متولیان امر در این منطقه بود که حق مردم مستحق را پیگیر باشند.

,

واما آبشیرین اولین روستای ایران که سینما،استخر، بازار رسمی ، منازل شیک سازمانی نفتی داشته و میزبان مستشاران خارجی بوده که قبرستان آنها نیز هنوز موجوداست،روستایی که تیم فوتبال خیلی خوبی به نام پاس داشت و می توان گفت تنها روستایی که بیشترین حملات هوایی دشمن را به خود دیده است.

, .,

به نسبت جمعیت شهدای خاص و زیادی را تقدیم کرده است ،لذاپیشنهادمی کنم که مدیرعامل محترم شرکت نفت وگازگچساران ،فرماندارمحترم گچساران وسازمان میراث فرهنگی شهرستان واستان با کمک عزیزان درمناطق نفتخیز روستای آبشیرین را در فهرست آثارملی قرارداده تا بدینوسیله مورد احترام قرارگرفته و شاید کمی از محرومیت نیز خارج شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه