اخبار داغ

گزارش تصویری/

شهر چشم در راه/تصاویر

شهر چشم در راه/تصاویر
اگرچه ماسوله هنوز موقعیت کاربردی‌اش را در جذب توریست حفظ کرده، اما در عین حال زنگ خطر میراث تاریخی این شهر نیز به صدا درآمده است.
[

به گزارش سرویس چند رسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهر فرهنگی ماسوله در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. همچنین این شهر به دلیل قابلیت‏‌های فراوان طبیعی، کالبدی، فرهنگی و اجتماعی، همواره یکی از اصیل‌ترین نمونه‏‌ها برای قرارگیری در فهرست آثار جهانی است. فعالیت‏‌های مرتبط با ثبت جهانی این شهر تاریخی، با حضور هیأت کارشناسی سازمان یونسکو در شهریور سال ۱۳۸۳ انجام گرفت. سپس در خرداد ۱۳۸۹ با حضور نماینده منطقه‏‌ای یونسکو و برگزاری اولین نشست کارگروه طرح جامع مدیریتی، تاکید بر حفظ منظر فرهنگی ماسوله قوت گرفت.
این فعالیت‏‌ها بصورت غیرمتمرکز و به دلیل تغییرات متعدد مدیریتی در طول چند سال اخیر با فراز و نشیب فراوان همراه بوده است.
در حال حاضر دفتر ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله از اوایل بهمن سال ۱۳۹۰ با استقرار در عمارت تاریخی کلاه فرنگی در باغ محتشم شهر رشت فعالیت خود را آغاز کرده است. شرایط ظاهری ماسوله به عنوان تنها شهر سه بعدی کشور سبب شده است تا این بافت تاریخی علاقمندان زیادی را به سمت خود جلب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه