اخبار داغ

کواکبیان در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

اینستکس گام حداقلی اتحادیه اروپا/ در سیاست بین الملل هرگز نباید بگوییم کشوری صد در صد قابل اعتماد است

اینستکس گام حداقلی اتحادیه اروپا/ در سیاست بین الملل هرگز نباید بگوییم کشوری صد در صد قابل اعتماد است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اینستکس اشاره کرد و گفت: با توجه به تعهداتی که طرف اروپایی دارد، ایجاد ساز و کار جدید توسط آن ها تحت عنوان اینستکس در حقیقت حداقل کاری بود که می توانستند انجام دهند.
[

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاجی مجلس با اشاره به سازوکار مالی ایجاد شده توسط اروپایی ها تحت عنوان اینستکس به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: به نظر می رسد اینستکس گام حداقلی اتحادیه اروپا برای تعهداتی که به ایران داده است، باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی اظهار داشت: امیدواریم که اروپایی ها در عمل بتوانند این سازوکار ایجاد شده را اجرایی کنند؛ اروپایی ها نباید با ایجاد این کانال منتی سر جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

,

 

,

نماینده مردم تهران در مجلس به 12 تعهد برجامی اروپایی ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تعهداتی که طرف اروپایی دارد، ایجاد ساز و کار جدید توسط آن ها تحت عنوان اینستکس در حقیقت حداقل کاری بود که می توانستند انجام دهند.

,

 

,

کواکبیان در ادامه خاطر نشان کرد: امید است که طرف اروپایی در اجرا و عملی کردن این کانال در اسرع وقت گام جدی تری را بردارد.

,

 

,

اروپایی ها منافع خودشان را بر منافع ایران ترجیح می دهند

, اروپایی ها منافع خودشان را بر منافع ایران ترجیح می دهند,

وی در پاسخ به این سوال که "آیا طرف اروپایی قابل اعتماد است؟" گفت: باور من این است که اگر اروپایی ها جدی باشند، آمریکایی ها نمی توانند در اجرایی و عملی شدن ساز و کار مالی جدید اروپایی ها خلل و مشکلی ایجادکنند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: در سیاست بین الملل هرگز نباید بگوییم هیچ کشوری صد در صد قابل اعتماد است، حتی ممکن است برخی از کشورهایی که در دنیا از لحاظ سیاست خارجی وجهه و صورت خوبی دارند، منافع خودشان را بر منافع کشور ایران ترجیح دهند.

,

 

,

کواکبیان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران باید درک صحیحی از شناخت و شناسایی کشورها داشته باشد و با درایت و هوشیاری بیش تری عمل کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه