اخبار داغ

امام جمعه موقت شهر قدس:

عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند

عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند
امام جمعه موقت شهرستان قدس با اشاره به اینکه عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند گفت: تا زمانی دولت امریکا این رذالت ها، خشونت ها، دخالت ها و خباثت ها را در اعماق خود دارد، مرگ بر امریکا از زبان ایران نخواهد افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، حجت الاسلام و المسلمین موحد امام جمعه موقت شهرستان قدس با اشاره به سخنرانی سید حسن نصرالله درباره چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و با اشاره به فرازی از بیانیه مقام معظم رهبری(ره) در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بیانیه مقام معظم رهبری، باید سرلوحه امورات ما باشد. رهبری خطاب به جوانان می فرماید «نادانسته ها را جز با تجربه خود و با گوش سپردن به تجربه دیگران نمی توان دانست، بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده ایم و شما خواهید دید. دهه های آینده، دهه های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلام است و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ ارواحنافداه است، نزدیک کنید».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی ادامه داد: رهبران فکر و عقیده و آگاهی بسیارند و حقیقت را از دشمن و پیاده نظامش نمی توان شنید، انقلاب اسلامی و نظام برخواسته از آن از نقطه صفر آغاز شد. اولاً همه چیز علیه ما بود، ثانیاً هیچ تجربه پیشینی و راه طی شده ای در برابر ما وجود نداشت. به رغم همه این مشکلات طاقت فرسا، جمهوری اسلامی روز به روز گام ها بلند تر و استوار تری به جلو برداشت. این چهل سال شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفت های شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفت های چهل‌ساله‌ ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده می شود که این مدت، با مدت های مشابه در انقلاب های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود.

,

امام جمعه موقت شهرستان قدس در ادامه بیانیه گام دوم رهبری افزود: روحیه و باور ما می توانیم، منشا برکات بزرگ شد. اولاً ثبات و امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته بود ضمانت کرد. ثانیاً موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد که تا اکنون ثمرات بالنده‌ی آن روزبه‌روز فراگیرتر می شود. ثالثاً مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملی واستکبارستیزی به اوج رسانید. رابعاً بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد. خامساً کف عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. سادساً عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. سابعاً نماد پرابهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد.

,

وی با اشاره به توصیه های راهبردی بیانیه رهبری در خطاب جوانان، بیان کرد: نخستین توصیه‌ من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ قفل ها، هیچ گامی نمی توان برداشت. آنچه می گویم یک امید صادق و متکی به واقعیت های عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، اما خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر می دارم. دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ عزت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و در جامعه است. اقتصاد یک نقطه‌ی کلیدیِ تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ ضعف و زمینه‌‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادّیّات و معنویّات بشر، اثر می گذارد.

,

 

,

ترویج سبک زندگی غربی زیان های جبران ناپذیری به ملت ما زده است

,

حجت الاسلام والمسلمین موحد ادامه داد: عدالت و مبارزه با فساد این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده‌ چرکین کشورها و نظام ها و اگر در بدنه‌ حکومت ها عارض شود، زلزله‌ ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیت آنها است؛ و این برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیت اجتماعی است، بسیار جدی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظام ها است. استقلال و آزادی،  هر دو از جمله‌ ارزش های اسلامی‌اند و این هر دو عطیه‌ الهی به انسان ها‌یند و هیچ کدام تفضل حکومت ها به مردم نیستند. حکومت ها موظّف به تأمین این دو اند. منزلت آزادی و استقلال را کسانی بیشتر می دانند که برای آن جنگیده‌اند. ملت ایران با جهاد چهل‌ساله‌ خود از جمله‌ آنها است.

,

وی خاطر نشان کرد: عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن، هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. سبک زندگی، سخن لازم دراین‌باره بسیار است. تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان ها است.

,

امام جمعه موقت با اشاره به فلسفه شعار مرگ بر امریکا تصریح کرد: فلسفله شعار مرگ بر امریکا از زبان معظم رهبری این است که دولت امریکا نماد خشونت و مجسمه شرارت در دنیا است. مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر ترامپ، جان بولتون و پمپئو. این ها یعنی مرگ بر سردمداران، ما به مردم امریکا کاری نداریم. مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر آن گروهی که امریکا را اداره می کنند. تا زمانی دولت امریکا این رذالت ها، خشونت ها، دخالت ها و خباثت ها را در اعماق خود دارد، مرگ بر امریکا از زبان ایران  نخواهد افتاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه