اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی ورامین:

۲۵ پرونده برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند

۲۵ پرونده برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند
رئیس میراث فرهنگی ورامین گفت: 25 پرونده برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند و همچنین دوره‌های آموزشی در رشته‌های گوناگون داشتیم که برای خانواده‌های زندانیان نیز برگزار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، ژیلا خدادای رئیس میراث فرهنگی ورامین در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت بوم‌گردی در این شهرستان اظهار داشت: با تأکید سازمان گردشگری بر تولید پایدار هفت پروانه بوم‌گردی در روستاهای ورامین صادر و ۳ مجوز دیگر نیز تا پایان سال جاری صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با بیان اینکه با اعطای مجوز یک هتل در سال جاری موافقت شده است افزود: یک اثر نیز از شهرستان ورامین ثبت ملی شده است و برای آستان‌های امامزادگان عبدالله و یحیی(ع) ۱۲۷ میلیون تومان تخصیص گرفته‌ایم و تا پایان سال نیز مرمت مقبره این دو امامزاده انجام می‌شود.

,

رئیس میراث فرهنگی ورامین خاطرنشان کرد: ۲۵ پرونده برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک معرفی شده‌اند و همچنین دوره‌های آموزشی در رشته‌های گوناگون داشتیم که برای خانواده‌های زندانیان نیز برگزار شده است.

,

خدادادی با اشاره به اینکه سه مورد ساخت‌وساز غیرمجاز داشتیم گفت: طرح بازسازی صحن سید فتح الله به دلیل اینکه طرح به میراث فرهنگی ارائه نشده و مجوزهای لازم را دریافت نکرده مدت‌ها متوقف مانده است.

,

وی عنوان کرد: در سال جاری ۵ مورد حفاری غیرمجاز نافرجام و چهار مورد انجام شده، همچنین صد مورد از اقلامی که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و سال جاری انجام شده که در این بین آثار ارزشمند زیادی نیز کشف شد که به رئیس سازمان میراث فرهنگی کل کشور نیز اطلاع‌رسانی شد.

,

رئیس میراث فرهنگی ورامین خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین دارای ۷۲ اثر ثبتی و بیش از ۲۸ اثر نیز قابلیت ثبت دارد ولی تنها یک نفر به عنوان یگان حفاظت داریم که این امر حفظ آثار تاریخی و باستانی ورامین سخت کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه